Juledyrkalender 2017 - Luke 14 ^_^

Jeg er så glad for at votter finnes! Hva skulle jeg ha gjort uten?
 Disse vottene er strikket av Lille-Anna, som var svigerinna til min mormor. Hun er et viktig minne fra min barndom. Hun er dessverre ikke med oss med, derfor er jeg ekstra glad i disse vottene. Det er kjærestevotter og hun strikket to par, ett til meg og ett til TK. Dessverre har TK mistet sine. Vi vet ikke hva som skjedde, men siden vi ikke fant dem igjen så tror vi at noen andre har funnet dem. Kanskje de fortsatt finnes der ute ett sted og blir brukt av noen som liker dem.

Nå er det plutselig bare ti dager igjen til julaften, og jeg ville vise frem juletreet vårt. Vi har, som dere ser, kommet godt i gang med pyntingen.
 Under treet står julepyntesken vårt og det ligger masse stæsj på gulvet. Det er altså ikke helt klart for å danse rundt treet ennå.

 TK har vært på julegaveshopping i dag, og vi åpnet kalender da han kom hjem. Dagens trefigur er et lite ekorn! Jeg elsker ekorn. Den lille muldvarpen er ute og kjører bil og det ser ut som om han har en åme i baksetet. Kanskje en julegjest? Det var min tur å åpne pakkekalenderen vår, og der fant jeg tre pins med stjerner og enhjørninger. De er veldig søte ^_^
 Mange forbinder julen med å være sammen med venner og familie. Dagens dyr lever i store grupper, og deler på arbeidsgaver som å passe barn og lete etter mat. De kan gjenkjenne hverandres stemmer. I dag reiser vi til Afrika for å treffe surikatene.
Mitt bilde til venstre, Espen sitt bilde i midten, Katja sitt bilde til høyre.
 De er veldig søte, og ekstra søte med nisseluer på. Den mest kjente surikaten av dem alle, er nok Timon fra Disney-filmen Løvenes konge. Jeg spurte noen av mine nærmeste om favorittdyrene deres, for å få variasjon i kalenderen. Espen svarte surikat, så da kom den med på lista ^_^
Jeg har lest flere steder at surikatene er flinke lærere. De spiser blant annet skorpioner og når de lærer barna sine å fange dem, så starter de med å gi dem døde dyr, og så, når de skal lære å ta levende skorpioner, fjerner de giftbroddene før barna får dem.

Ideen bak min gavelapp, var at surikatbarna står og venter på å gå rundt juletreet. Det er sjelden jeg går på juletrefest nå for tiden, men jeg syntes det var gøy da jeg var liten. Jeg avslutter derfor dagens innlegg med et bilde av meg på juletrefest ^_^
Jeg håper at alle sammen har det bra og at dere er flinke til å nyte desember!

Vi ses igjen i morgen ^_^


Kommentarer