Juledyrkalender 2017 - Luke 19 ^_^

 I dag er det 19. desember. I morgen starter datoen på tallet 2! Jeg har bare to arbeidsdager igjen før det er ferie. Her er et par bilder fra julekontoret mitt ^_^
 Jeg og TK dro på kino rett etter jobb i dag. Filmen startet 16:30 og var kjempebra.
 Både jeg og TK likte den veldig godt! Og er det bare meg, eller virker det som om Domhnall Gleeson (General Hux) er overalt for tiden? Jeg synes han er veldig flink og veldig søt. Mange husker han kanskje som Bill Weasley i Harry Potter-filmene?

Da vi kom hjem fra kinoen, så vi julekalenderen på tv og åpnet kalenderne våre.
I dag fant vi et reinsdyrbarn, eller en kalv som det sikkert heter. Den lille musen er klar for skitur og TK fant et sommerminne i skuffen sin.

Dagens juledyr er et vakkert dyr som jeg har vært glad i helt siden jeg var liten. Det er mange som ikke er så glad i dette dyret, noe jeg på en måte både forstår og ikke forstår, alt på en gang. Ulven er det største medlemmet i dyrefamilien og lever i flokk. Jeg har lest mange historier om ulv, blant annet Ulvehunden av Jack London. Jeg så Disney-filmatiseringen igjen for ikke så lenge siden. Det var koselig ^_^
Katja ha tegnet så koselig et ulvebildet, med nissen som gir ulven en stor klem. Espens juleulv har blånisselue på ^_^



Jeg har sett ulv i dyrehage flere ganger. Der fikk de servert mat. Ute i det fri jakter de hovedsakelig på elg.

 I år har Tine meierier skiftet motiv på juleemballasjen til melkeproduktene sine. I sosiale medier ble det mye roping om ulven på H-melkpakkene. Historien om gutten som ropte ulv, er forresten ganske fin. Moralen er veldig tydelig ^_^
Jeg synes melkepakkene er fine, med mange flotte dyr fra norsk natur. Det er selvfølgelig noen dyr jeg savner, men det er ikke plass til alle. Jeg tror ikke det er hverken fjellrev eller røyskatt på bildene? Eller mus? Jeg må se nøyere etter ^_^


Q-meierier har også fine melkpakker.
Jeg har faktisk ikke klipt ut noen merkelapper fra kartongene. Det må jeg huske å gjøre!

Da vi kom hjem fra kinoen i dag fant jeg et kjempehyggelig postkort sittende fast i dørkarmen. Det ble jeg veldig glad for. Og tidligere på dagen fant jeg et julebrev i posten!
Jeg elsker jul ^_^

Jeg ønsker alle en kjempefin natt med fine drømmer! I morgen er en ny dag med nye muligheter! 

I natt våknet jeg forresten av mareritt. Det var skjeggkre involvert, og et insekt jeg aldri har sett før, men som skremte meg skikkelig og fikk meg til å våkne. TK våkner ofte før meg når jeg har mareritt, for da puster jeg ofte ekstra fort og tungt. Av og til vekker han meg. I natt satser jeg på å sove søtt ^_^

Vi ses i morgen!

Kommentarer