Nyttårsforsett for 2014 - Hvordan gikk det?

I morgen allerede er det nyttårsaften! Jeg har hatt en herlig uke med juleferie hvor jeg har feriert hos familien min i Velfjord. I går kom jeg tilbake til Østlandet igjen. Det var en lang togtur og jeg fikk tid til å tenke litt på hva jeg ønsker for 2015. Og hva oppnådde jeg i 2014? Jeg har planer om å komme med en liten oppsummering av året som gikk, som jeg har gjort tidligere, men nå har jeg funnet frem nyttårsforsettet, eller koseforsettet, som jeg la ut på bloggen 31. desember i fjor.

For hvordan gikk det egentlig?

Vi tar det punkt for punkt, hele 22 stykker :-)


1. Lag bryllupsalbum (det er 2 år siden jeg giftet meg, så det er på tide).

Jeg begynte med godt mot i januar og begynte å velge ut bilder. Alle bildene er digitale, jeg har samlet dem fra flere fotografer og antallet bilder er enormt. Jeg brukte mange timer. Og så tok jeg en pause. Nå vet jeg ikke lenger hva det var jeg tenkte på i januar. Kan jeg stole på at jeg vet hva jeg har holdt på med? Må jeg starte å sortere bilder på nytt? Uansett så har det ikke blitt noe bryllupsalbum så langt. Kanskje i 2015?

2. Gå på 12 forskjellige geocaching-turer.

Jeg tenkte at jeg skulle da klare en gang i måneden i gjennomsnitt. Jeg tenkte også at jeg skulle blogge om det. Nå må jeg telle etter hukommelsen. Eventuelt se gjennom årets bilder. Skal vi se... Jeg kan sjekke på profilsiden min på geocaching.com! Og etter litt tolking og lesing har jeg kommet fram til at det ble 12 forskjellige turer akkurat! Hurra! På to av turene fant jeg ingenting, men det var like fullt en geocaching-tur. Klapp på skulderen Stina, dette gjorde du bra ;-)

3. Tegne et portrett.

Nei. Tenkte på det, men... Nei.

4. Tegne tegneserie (jeg har skrevet ned mange ideer).

Ikke som jeg kan huske. Nei.

5. Lese minst 4 bøker.

JA! Det gjorde jeg :-D
Både voksenbøker, ungdomsbøker, norske bøker og engelske bøker, lest innvendig og høyt ^_^
Det viste seg å være lett :-)

6. Selge noe jeg har laget.

Nei, ikke i år.

7. Delta i et løp.

Nei. Det følte jeg ikke for likevel ^_^

8. Skrive blogg jevnlig.

Eh... Nei. Bare i desember. Det bør ikke være så vanskelig å gjøre det bedre neste år ;-)

9. Skriv og send brev (har kjøpt et flott brevsett og det må brukes).

JA! I Sommer satt jeg ute med brevsettet mitt og skrev. Det var så fint :-)

10. Lag et lappeteppe.

Nei... Men jeg har samlet en masse restegarn i en egen eske for å lage lappeteppe av dem ;-)

11. Tegne i Tegneby (et sted i nærheten).

Nei...

12. Dra på Astrup Fearnley-museet (har ikke vært i de nye lokalene ennå).

Nei. Det begynner å bli flaut. Neste år må jeg dit!

13. Besøke Lillesøster på Mo.

Ja, jeg kom på overraskelsesbesøk i april! Det var kjempekoselig :-)

14. Besøke gamle klassekamerater i Trondheim.

Nei.

15. Gå minst 2 Fjelltrim-turer (på Sør-Helgeland).

Ja, det gjorde vi! Jeg var bare en uke hjemme og det var ikke de lengste turene vi tok, men det ble to fjelltrimturer :-)

16. Se et dukketeaterstykke.

Nai... :(

17. Skrive om flere dager i 2014-dagboken enn jeg gjorde i 2013-dagboken 
(har ikke talt, men tror jeg har dokumentert cirka 80-100 dager i fjorårets bok).

Ja, det er jeg bra sikker på at jeg har gjort! Men jeg var fortsatt ikke så konsekvent som jeg hadde ønsket. Hvor vanskelig er det å skrive ned et par ord om dagen hver kveld før man legger seg?

18. Sende julekort.

Ja :-D
Og jeg skrev dem også :p

19. Skrive lesedagbok.

Ja, jeg har jo så fin en bok som jeg ikke har turt å begynne å skrive i, men i år har jeg begynt. Det er bare å fortsette. Det er gøy å se tilbake på hva en har lest :-)

20. Pugge alle hovedstedene i Mellom-Amerika.

Hehe, her var jeg skikkelig rebelsk. Sør-Amerika liksom. Nei, jeg satte meg ned med Afrika. Hvor mange land er det? 48? Jeg kan fortsatt skammelig lite om både Sør-Amerika og Afrika. Nei på dette punktet. Under tvil. For jeg pugget jo. Men som sagt pugget jeg Afrika, og jeg har glemt alt sammen.

21. Prøve et nytt brettspill.

Ja, prøvde et Star Wars-spill som ikke var så veldig avansert. Og en del nye spørrespill ble testet ut. Kanskje jeg må begynne å skrive ned hvilke spill jeg har prøvd å spille også?

22. Gjennomføre minst 10 av punktene over.

Å nei, det ble bare 9, så da mistet jeg dette gratispunktet som ville tatt meg rett til 11 punkt nådd på koseforsettet. Jaja. Ni er slettest ikke ille :-)

Jeg er fornøyd. Jeg har gjort mange koselige ting ^_^

I morgen deler jeg koseforsettet for 2015, eller kanskje vi skal kalle det koseliste? Det skal jo ikke være en plikt, en liste over ting man skal gjøre. Det skal være en liste over ting man har lyst til å gjøre og som man kan gjøre i løpet av året som kommer, eller ikke.

Hva med deg? Hva har du lyst til å gjøre neste år?


Kommentarer