21. desember 2014 - Et litt tilfeldig innlegg ^_^

I dag hadde jeg egentlig tenkt å skrive om å dra på julebesøk, for det er en koselig ting å gjøre i jula, synes jeg. Det er koselig ellers også, det er alltid koselig å dra på eller få besøk. For meg er det veldig naturlig å dra på julebesøk til min bestemor, nå som jeg er hjemme på ferie. Mormor, eller bare Mor, som vi kaller henne, bor bare et lite steinkast unna.


Sånn ser huset ut fra vinduet på gangen. Det er bare å ta på sko og løpe bort. Det gjorde vi flere ganger om dagen som små :-)

Jeg har ikke vært innom ennå, derfor blir dette blogginnlegget litt mer tilfeldig.

Jeg synes vi er heldige som har vokst opp så nært besteforeldrene våre. Til gjengjeld bodde våre andre besteforeldre, farmor og farfar, i et helt annet land, så de så vi veldig sjeldent. I morgen skal jeg dra på besøk til Mor!

I dag har vi hatt besøk. Som jeg skrev om i går så skulle vi lage pepperkakehus i dag!


Det ble to kjempefine hus og mange fine snømenn ^_^

Vi skulle egentlig lage hus til oss selv også, men kom frem til at det var nok å hjelpe barna med å få laget sine hus :-)

Vår plan for kvelden ble i stedet å ta inn juletreet.


Vi fant i det minste juletrefoten! Men det spørs om ikke treet må vente til i morgen ^_^

Så ble vi sittende å se en finsk julefilm på tv. Den heter "Historien om Julenissen" og var en veldig fin julefilm om Nickolas og hvordan han ble julenissen :-)


Sånn ser utetreet vårt ut :-)


Og sånn ser jeg ut når jeg spiser havregrøt til kveldsmat ^_^

Nå sitter vi og zapper litt på tv og tar livet helt med ro. 

Egentlig burde vi ha feiret solsnu! Nå vil dagene endelig bli lysere igjen :-)

Og det var dagen vår i dag, første juleferiedag i heimen :-)

Har dere hatt en fin dag?

Kommentarer