23. desember 2014 - På låven sitter nissen ^_^

Det er kvelden før julaften. Mamma har vaska gølvet og børi ve. Vi har pyntet juletre. Vi har vært og handlet siste rest av julegaver. Vi har levert julegaver. Drukket julebrus og spist marsipan. Julen er her, og roen og freden senker seg.

Vi har ingen låve og vi setter ikke ut grøt, men det har hendt at vi gjorde det før. Jeg tror ikke vi har nisser her hos oss, annet enn de vi pynter med. Det er kanskje like greit, for de blir så fort sure. Men jeg håper at alle nissene der ute har det fint i kveld. Og at de får grøten sin!

Det er koselig med nisser ^_^

Her er noen av de nissene som vi pynter med hjemme hos oss i vårt lille hus på Sør-Helgeland.
'

Vi har godsak-nissen som kan finne på å by på alt fra frukt og godterier til skrivepapir og penner ^_^


En glad og koselig lys-nisse ^_^


En kul dorull-nisse :-D


Et par glade tøysenisser på toppen av en fin nisseduk :-)


En pensjonert nisse med frue.


En boknisse som gjerne gir bort bøker i julegave. Veldig bra! Og det er også en av mine nisser som jeg fikk i gave da jeg gikk på barneskolen :-)


Magnet-nisser som gladelig gir bort en matbit eller to :-)


Sølv-nisser :-)



En kjempefin nisse i tre :-D


Enda en lysnisse, blid og glad :-)


Og til slutt denne perlenissen med kone. Jeg fikk perler og oppskrift i julegave da jeg var liten. Det er miniperler og jeg elsket det! Siden da har de hengt på juletreet vært eneste år. Nissefar har mistet et ben, men kan fortsatt henge i treet hvis han har lyst, men fruen stakkar trenger nok en liten tur på sykehus...

Det er koselig med gammel julepynt en har laget selv. Og det er moro med noe nytt :-)

Jeg håper at alle har hatt en fin og rolig lille-julaften og at dere er glad for dagen vi alle har ventet på i morgen! Det kommer selvfølgelig et blogginnlegg i morgen også, men jeg passer på å ønske alle en riktig god jul i kveld også.

God jul folkens :-D


Kommentarer