2. desember 2014 - Julegodis ^_^

I dag starter bloggen med en liten tegneseriestripe. Det er den eneste julestripen jeg har laget, så jeg bruker den på nytt og på nytt, ved hver eneste anledning som byr seg frem! ;-)


Temaet denne gang er nemlig julegodis :-D

Jeg skjønner at produsentene vil få ut juleproduktene så tidlig som mulig. De vil jo tjene mest mulig penger. De vil gå med overskudd. Og folk kjøper jo, så hvorfor ikke! Jeg har sluttet å bry meg om alt julegodteriet i oktober. Det får bare være sånn. Jeg sparer julebrusen og marsipanen til advent fordi det gir meg julestemning. Det gjør desember litt mer spesiell. 


Når jeg sier julebrus og marsipan, så er vel det stort sett godteriet jeg forbinder med jul. Julebrusmerket jeg foretrekker er enten J.C. Dahl, eller denne som er lettest å få tak i på Østlandet, fra Hamar Lillehammer bryggeri :)


Marsipan, ingen jul ute. Gjerne med et tynt sjokoladetrekk. Grisen over har mistet 50 gram så langt. Jeg fikk den som nevnt i et tidligere innlegg etter å ha funnet mandelen i grøten for et par uker siden ^_^

Ellers forbinder jeg Fazer Mint med julen, for det er som oftest i julen det har vært å få tak i her til lands. Mmmmm..... Nam :)


Også finnes det jo en god del julevarianter av annet godteri, som juleseigmenn. Det er sjeldent jeg spiser sånt. Det er liksom de tre tingene over som lager julekos for meg. Men jeg må innrømme at jeg har sansen for at man pynter litt på eksisterende godsaker, som Litago her ^_^

Hva slags julegodteri liker du?

Bakst kommer jeg tilbake til i et senere innlegg, men før jeg avslutter dette innlegget må jeg bare fortelle om noe jeg fant ut i dag! På Tøyen i Oslo har vinduene i bygården i Kolstadgata 1 blitt gjort om til julekalender :D Det dukker opp et nytt bilde i et av vinduene hver dag og det er barn fra første til fjerde klasse på Tøyen skole som har lagd de! Jeg burde jo få til å dra å se det en dag, det skrev jeg jo om i går, at det hadde vært gøy å se en skikkelig stor adventskalender! Det har blitt litt vanskeligere å få med meg sånne Oslo-ting etter at jeg flyttet ut av byen. Kanskje jeg kan snike det inn i uken før jeg reiser hjem på ferie, så får jeg sett så mange åpne luker som mulig :-D

Her er bildet NRK Østlandssendingen delte på Instagram tidligere i dag:


Med det sier jeg god natt. Det er fortsatt litt igjen av 2. desember, og de skal brukes på kveldsstell, litt kveldsmat, pakking av treningstøy og en dæsj med dråper i øyet sånn helt til slutt. Tenk, jeg har fått regnbuehinnebetennelse i det ene øyet mitt igjen, og jeg som skal skrive blogg hver dag... Jeg får øyedråper som forstørrer pupillen, sånn at det slutter å fokusere, og med et øye som ikke regulerer lys blir synet litt amputert. Bokstavene sklir både hit og dit. Så det kan bli spennende :-D

Det blir regnbueblogg :-D

^_^


Kommentarer