14. desember 2014 - Julebord!

I går var jeg på julebord. Julebord for quizlaget Gospel Bombs! Vi er fem stykker som quizzer hver torsdag på Henriken. TK føler jeg har blitt litt leder for laget. Han er den med best oppmøte og han er ellers mannen i midten. Han kjenner jo meg på den ene siden, som igjen kjenner Kine fra skolen. På den andre siden kjenner han OP som igjen kjenner Marit. Det blir man et lag av. Et lag som går veldig godt overens til og med. Et lag som nå har hatt sin første fest sammen. Vi var hjemme hos Kine. Det var kjempekoselig ^_^

Vi spiset masse god mat, jeg smakte dadler for første gang og jeg drakk masse rom og cola :-)


Masse forskjellig godsaker :-)

Jeg er glad for at vi fant en dag som passet for alle. Jeg trodde i grunn at det ikke skulle bli julebord på meg i år. Julebordet med jobben forsvant mens vi var i streik. I stedet tok en av kollegaene mine initiativ til å samle så mange som mulig til å spise ute sammen en dag etter jobb. Det gjorde vi på onsdagen som var. Det var også veldig hyggelig. Det er fint å gjøre noe trivelig sammen med venner og/eller kolleger når det nærmer seg jul.

Et av årene mine i barnehage arrangerte vi julebord på en av avdelingene. Da lagde vi maten selv og spiste og hygget oss. Det var veldig fint og stemningsskapende. I fjor var jeg på julebord med Studentrådet for arkiv og bibliotek på HiOA. Det ble holdt hjemme hos hun som var leder før meg, og det også var kjempetrivelig. Noen av oss kom tidlig og hjalp til med maten.

Det blir litt ekstra stemning av å lage maten selv synes jeg :-)
Og små intime julebord er så langt min favoritt. Jeg har ikke vært på et stort ett for jeg har ikke jobbet på steder med så mange ansatte. Når julebord blir omtalt i media er det gjerne alkohol og tips til hvordan man skal oppføre seg som blir trukket frem. Det er ikke så stemningsskapende. Å hygge seg sammen, i små eller store selskap derimot, det kan det bli mye god stemning av ^_^

Jeg håper de av dere som har vært på julebord har hatt det hyggelig. Og for de som ikke har det, kanskje et julebord med venner hadde vært koselig å fått til?

Jeg har det ellers litt moro med å lage en liten Snap Chat-kalender for mine Snap Chat-venner. Jeg deler bilder på My Story og bildene blir liggende i maks 24 timer før de forsvinner av seg selv. Da får man sett hvert bilde etter hverandre, maks 10 sekund per bilde, og sammen kan de lage en liten historie. Fredag 5. desember lagde jeg følgende julebord-snap. TK var på julebord mens jeg var alene hjemme :-)








Og med det ønsker jeg alle en hyggelig søndagskveld ^_^

Jeg skal bruke den på å komme til hektene etter gårsdagen. Sofa og julefilm tror jeg at det blir ^_^


Kommentarer