Noen banker på døra - 2016, er det deg?

Hva skjer?
Er det på tide med et nytt år allerede?

Jeg visste det ville komme. Og ingen skal få si at jeg ikke har forberedt meg godt nok!
I tillegg har jeg tre avtalebøker og en minnebok, men minneboken har så liten plass, det er en sånn femårsdagbok, så jeg har akkurat vært på senteret og kjøpt en til med større plass for 2016. Det måtte gjøres i dag, siden 1. januar er i morgen. Er jeg gal? Det vil tiden vise (haha).

Jeg har akkurat funnet frem listen over ting jeg ønsket å gjøre i 2015. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg har gjort og ikke! Har jeg lest åtte bøker? Jeg leste nettopp fjorårets nyttårsinnlegg og i 2014 gjorde jeg ni av de tingene jeg hadde på listen. I år... Nja...

Her er det jeg vet med sikkerhet at jeg klarte.

7. Løpe 5 km på kortere tid enn 46,7 minutter.
13. Sende en TB (trackable) ut på tur (geocaching-relatert).
16. Se et dukketeaterstykke.
17. Skrive om flere dager i 2015-dagboken enn i 2014.
19. Les flere barnebøker.
25. Være flinkere til å hjelpe TK med å lage mat.
Og med det står det igjen 19 punkt på ønskelisten som jeg ikke gjorde eller ikke er helt sikker på om jeg fikk gjort. Som den med å lese bøker. Men det gjør ikke noe. Noen av punktene følger med til neste år, mens andre tar jeg bort. For å lese fjorårets liste kan dere trykke på denne linken: Nyttårsønsker 2015.


Har du forresten noen spesielle planer for kvelden?

Vi har funnet frem vår gamle pakke med stjerneskudd. Tror jeg har hatt den pakken i minst 10 år. Men nå er det bare fire igjen, så ved overgangen til 2018 må vi kjøpe en ny ^_^

I kveld skal jeg og TK feire nyttår i vår nye leilighet for første gang. Det blir biff til middag, noe sprudlende i glasset (brus eller lemonade, vi får se), også blir det nok en film eller to før vi tenner våre tomtebloss.

Det er ikke lenge til middagstid nå og jeg gleder meg til en hyggelig kveld ^_^

Her er en oppdatert liste over ting jeg har lyst til å kose meg med i 2016:

1. Bruke klesklyper.
2. Fullføre nesten like mange hobbyprosjekter som det jeg starter på.
3. Bruke biblioteket oftere.
4. Lage bryllupsalbum (med for minst tredje gang på rad).
5. Geocache minst 12 ganger.
6. Løpe 5 km raskere enn 41 minutter.
7. Tegne, tegne, tegne.
8. Tegne en tegning i Tegneby.
9. Selge noe jeg har laget, for eksempel ved å delta på messe.
10. Skrive og sende brev.
11. Skrive og sende julekort, gjerne hjemmelaget.
12. Skrive om flere dager i 2016-dagboken enn i 2015-dagboken.
13. Lese minst åtte bøker og skriv dem ned i Lesedagboken sånn at jeg vet hvor mange bøker jeg har lest!
14. Være enda litt flinkere til å hjelpe TK med maten.
15. Lære meg å slappe av med god samvittighet .

Det siste punktet er nok det viktigste. Man må ikke gjøre eller føle at man må gjøre noe nyttig hele tiden. Det er viktig å slappe av også. Strikke, tegne, se en film. Uten dårlig samvittighet fordi man føler at man "kaster bort tid". Det blir årets utfordring for meg. Resten av punktene er bare kos ^_^

 Jeg avslutter med dette bildet av meg og min søster. Den alvorstunge storesøsteren som står med et stjerneskudd i hånden, full av ærefrykt mens det gnistrer og fyker (selv om det ikke har kommet med på bildet) og det er nok både skummelt og spennende. Lillesøster er ikke i nærheten av å være skeptisk til glitteret og fresingen og skulle gjerne tatt fra meg stjerneskuddet om hun hadde fått sjansen. Tror vi er litt sånn fremdeles ^_^

Jeg ønsker alle en hyggelig og trygg nyttårsaften og et godt nytt år med drømmer og gleder og øyeblikk som er verdt å ta vare på.

Det blir spennende å se hva det nye året bringer. Jeg har farvestiftene klarte ^_^


Kommentarer