3. desember 2015 ^_^

God kveld ^_^

Hvordan står det til?

Det er tredje desember. Ute er det mørkt. Inne er det avslappende. Jeg er friskere enn i går, men fortsatt ikke helt bra, så jeg sitter mest i sofakroken og tar det helt med ro. Man trenger det også. Ro. Hjemme alene er jeg også. TK er på pop quiz i Hølen. Jeg koser meg med bloggen og med min tangoinspirerte musikkliste på Spotify. Jeg kommer til å være alene hjemme i morgen kveld også og da lurer jeg på om jeg skal skrive julekort. Men det er i morgen.

I dag har jeg gjort noe jeg sjelden gjør, men som jeg brukte å gjøre veldig ofte, før jeg sluttet med det. Men før jeg forteller hva det er vil jeg gjerne dele hva jeg fikk i kalenderen i morges!


Klyper! ^_^

Når jeg ser bilder av at folk har dekorert hjemmet sitt med bilder og ting festet med klesklyper på snor synes jeg alltid det ser helt fantastisk ut! Samlingen min med klesklyper har akkurat vokst med fire klyper så jeg tenker det begynner å bli på tide å bruke dem til noe. Kanskje det kan være ett av mine nyttårsforsett? "Bruk klesklyper!". 
Da er det notert.

Men tilbake til det jeg så sjelden gjør. På vei til jobb i morges visste jeg ikke at ettermiddagen skulle bli så spontan. Jeg gikk av gårde i dagslys, tok bilder av frost...
 
Fine bilder av frost til og med. Frost på bakken og frost på bilrute ^_^

Men ja, tilbake til dagens innfall. Etter jobb gikk jeg ut i mørket. Tenkte jeg skulle en tur innom butikken. Tenkte på instagramkonkurransen til Oktober. Jeg har lyst til å legge ut et bokbilde hver eneste dag frem til julaften. Det er som sagt vanskelig å ta bilder av bøker når de er pakket ned. Når bokhyllene mine ser slik ut:
Årets norske Donald-julehefte og TKs cd'er. Det er i det minste en start!

I hvert fall... På vei til butikken går jeg forbi biblioteket som hadde langåpent i dag. Så kjekt. Jeg tok en skarp sving til venstre og plutselig sto jeg omringet av bøker!

Her er noen bilder fra barnebokavdelingen og nederst mitt bidrag til Oktobers konkurranse: Minneverdig første setning. Jeg gikk for Knut Hamsuns "Sult".
Jeg ser på et spontant bibliotekbesøk som noe positivt. Som barn elsket jeg biblioteket, som ungdom også. Og som student. Men plutselig var det noe som skjedde. Jeg sluttet ikke å elske bibliotek, men jeg sluttet å lese. Da sluttet jeg også å dra på biblioteket. I dag gikk jeg ut derfra med en veske full! "Dra oftere innom biblioteket". Da er det også notert. Dette nyttårsforsettet ser lovende ut!


Jeg er egentlig veldig glad i bøker for barn og ungdom, så jeg lånte noen slike, pluss et par håndarbeidsbøker og en voksenroman. Lundes bok "Ulv" er forresten en julehistorie, og det passer bra ^_^
 Jeg tenkte jeg skulle gi "Barna i Bakkebygrenda" et forsøk fordi jeg alltid syntes det var så kjedelig å se det på barne-tv. Illustrasjonene i boka er tegnet av Ingrid Nyman og jeg må bare dele et par bilder av de også. Herlige spøkelser! Og fugleneket er tatt fra siste kapittel som handler om jula, selvfølgelig ^_^

Jeg følger også med hva andre legger ut av bilder i allerede nevnte instagramkonkurranse, og siden jeg først var på biblioteket måtte jeg finne ut om de hadde en av bøkene jeg hadde sett der! Det hadde de dessverre ikke, for den er så ny, men kanskje den kommer etter hvert. Den ser jo helt fantastisk ut!

  
I stedet lånte jeg noe annet fantastisk. Som ikke kom med på bildet over. For å presentere boken har jeg invitert en god venninne fra barndommen. Jeg har henne til låns, for det er vel egentlig Lillesøsters venninne. Jeg ba henne også vise frem klærne sine sånn at bloggen kunne få et lite innslag av mote. Jeg tror hun liker å posere. Hun gjorde det i hvert fall med et smil!
Nydelig! Jeg har lovet henne nye klær, for hun har bare denne drakten, men de har latt vente på seg. Kan hende de lar vente på seg en god stund til, men i dag tok vi et skritt i riktig retning. For jeg lånte denne boka:


Skal si hun sperret opp øynene. Det gikk ikke mange sidene før hun fant frem til julekolleksjonen. Jeg vet ikke om jeg skal ta det som et hint.


Nå er det klart at ullbukser er veldig praktisk på vinterstid, men jeg hadde egentlig mest lyst til å lage en kjole. For det liker jeg. Men vi får se. Kan hende kjoler ikke er helt hennes greier? Uansett. Det blir ikke i morgen. Tror jeg. Målet er fortsatt å skrive julekort. Og blogg. 

Før det igjen blir det litt kveldsmat, eventuelt nattmat, avhengig av hvordan man ser det. Det kan også hende jeg sniker meg til bittelitt lesetid før lysene slukkes.

Dagens anbefaling: Ta en tur på biblioteket! 
Ses i morgen ^_^

Kommentarer