12. desember 2015 ^_^

Akkurat nå ligger TK på spisestuesofaen og sjekker facebook. Jeg sitter i godstolen med tastaturet i fanget og skriver blogg. Lyden av julemusikk sprer seg rundt i stua.

I går ble bloggen litt amputert. Jeg var knapt hjemme etter jobb før vi reiste til Oslo for å besøke Kine. Vi klarte å samle nesten hele quizlaget til spillkveld og det var veldig gøy å treffe Kine og OP igjen! Som dere så på gårsdagens bilder så spiste vi taco. Jeg drakk cola og hvitvin (ikke blandet). OP hadde kjøpt nye spill for anledningen, deriblant Politisk ukorrekt.


 Det var helt klart et spill som nok gjør seg best sammen med en dram eller to, men du verden det var gøy innimellom! Gøy og politisk ukorrekt. Vi som langveisfarende fikk sove over, men siden vi hadde planer sto vi opp tidlig og snek oss ut ^_^

På de to siste bildene ser vi Kines fine skjenk, pyntet til jul, og TK som står klar til å snike seg ut.
 Det er veldig deilig med helg, og kanskje spesielt nå i mørketida. Man får ikke med seg så mye dagslys når man har kontorjobb, så det var herlig å være ute. Trikketuren gjennom Grünerløkka var herlig, togturen til Vestby var herlig, all rimfrosten var nydelig og vi så til og med litt sol. Utenfor hos TKs foreldre hadde de tent juletre, og en svart pus satt og så på oss da vi kom.
 Planen for dagen var nemlig pepperkakebaking hjemme hos svigermor, sammen med TKs niese. Men før vi kom så langt ble det selvfølgelig åpnet kalenderskuff! Det var TKs tur og han fikk en stansemaskin! Egentlig er jeg litt forundret over at han ligger og sjekker facebook. Jeg så for meg at hele lørdagskvelden kom til å gå bort i firkløverstansing!
 Da vi kom hjem til TKs foreldre fikk vi lånt forkler og det var bare å sette i gang! Det var masse pepperkakedeig!
 Det var også kakemenndeig. Jeg lagde noen kakemennfisker, men hovedmålet mitt, fant jeg fort ut, var å lage en diger saueflokk. Jeg lagde også en haug med bittesmå damer som sto i kø for å kjøpe juletrær, men saueflokken var viktigst. Ingen sauer, ingen nystrikka sokker under juletreet. Så enkelt er det med den saken!

Tidligere i november var svigermor og svigerfar på utenlandstur. I Madeira. De hadde kjøpt bygaver og jeg og TK fikk hvert vårt bokmerke ^_^

 Også ble det julegrøt.... Med mandel i!
 Jeg fikk mandelen i fjor og gikk ut fra at det ble noen andre sin tur i år, for jeg har jo egentlig ingen vinnerlykke. Det må jeg ta i meg, for ikke bare er det en bokpakke på vei i posten etter at jeg vant en av lukene i Oktobers julekalender, jaggu fikk jeg mandelen i år også! I fjor vant jeg en marsipangris. I år var premien mye sunnere! En hel pose frukt! Jeg er så heldig ^_^
 Etter grøten pyntet vi pepperkakene våre. Budeiene mine hadde full kontroll og sauene gikk så fint med alle sine praktfulle farger! Til og med piratsauen oppførte seg. 

Nå er jeg trøtt og fornøyd. Vi hadde det så koselig i går og like koselig i dag!

TK fikk linser i går, men siden det er så lenge siden han har brukt linser fikk han beskjed om å starte med å bruke dem bare noen timer per dag. Vi benyttet linsetiden til å se en film mens vi spiste middag.

Vi så Chappie!

Den er regissert av Neill Blomkamp som blant annet er kjent for filmen District 9, også en kjempebra film! Jeg likte Chappie kjempegodt!

I morgen har vi ingen planer. Det betyr at vi kan vie vår fulle og hele oppmerksomhet på leiligheten. Kanskje det blir mer orden? 

Jeg håper alle har en super lørdagskveld ^_^
Ses i morgen!

Kommentarer