7. desember 2015 ^_^

For at det ikke skal være noen tvil, i dag har jeg brukt denne nålen på genseren!

 Det var bare så vidt jeg klarte å stå opp i dag, men tanken på kalender fikk meg opp av senga til slutt. Nysgjerrigheten seiret! For når ikke kalenderen kommer til meg, så må jeg komme til kalenderen.

Vanligvis står TK opp før meg, men i dag måtte jeg opp først. Han har to dager med ferie! Men så sto han opp likevel for å være med å åpne kalender!

I dag skjulte monsterluken en ny sopp! Da har jeg et makent par ^_^
I disse interiørtider, med ny leilighet og masse rot, merker jeg at jeg har mest lyst til å være hjemme og lage orden, få det fint og kanskje pynte litt også når ting har kommet mer på plass. Det var litt tungt å gå ut i kulden i morges, men heldigvis er det så hyggelig på jobb at den følelsen gikk over. Det skal jeg huske på i morgen tidlig ^_^

Vel hjemme igjen ble det litt tid til innredning i dag også. Vi flyttet esker fra et rom til et annet og så monterte vi kjøkkenbordet mitt. Tror spisekroken blir bra! På sikt er det kanskje greit med et nytt spisebord, men jeg har en bordplate med bein og det gjør susen enn så lenge! Det er bare å legge på en fin duk så ser man ikke alle skrapene.

Det blir bra ja?
 Vi har røde vinduer, noe jeg synes er litt spesielt, men i disse juletider passer det veldig bra ^_^

Ellers har TK vært på julegaveshopping i dag og kjøpt gaver til meg! Jeg er så heldig! Og så hadde han kjøpt en liten bygave også :-D

Jeg fikk heksa. Zombien er så kuuuuuul!

Nå gikk jeg ikke rundt og skremte folk med zombielyder eller ond hekselatter på jobben i dag, men på et tidspunkt fikk jeg et skikkelig hosteanfall og da var det en bekymret kollega som kom løpende og lurte på om det gikk bra. Det er nesten det samme. Skremming er skremming. Ser for meg Trond Kirkvaags Skremmern jeg nå, hehe...

Men sånn tørrhoste er fælt altså. Det høres ut som man prøver å hoste opp alt som finnes av organer i kroppen. Det er ikke rart folk skvetter og blir redde ^_^
Som dere ser av denne bokstabelen så har vi endelig begynt å pakke frem bøker! Og det er bra for instagramkonkurransen jeg deltar i. Jeg har ikke vunnet ennå. Veldig rart. Jeg er nok for god. Også har jeg jo vunnet en gang før. Det var ikke julekonkurranse, men Forlaget Oktober hadde en liten konkurranse før påske 2014. Da vant jeg ^_^

Jeg skjønner at andre også må få vinne.

Også var det så hyggelig på jobb i dag, da en kollega var innom kontoret og lurte på noe, for hun la samtidig merke til et dikt jeg hadde hengende på veggen og hun syntes det var så bra. Hun ville gjerne ha en kopi. Sånt synes jeg er trivelig! Så nå deler jeg diktet med dere også. Jeg har sikkert delt det før en gang, for jeg synes det er så bra, men jeg deler det gladelig igjen. Og igjen.

Det er Einar Øklands "Andre boller" fra diktsamlingen På frifot fra 1977. Illustrasjoner av Oddvar Torsheim ^_^



"Då kan vi tenkje oss bollene slik som vi vil".

Sånn er det med jula også. Den kan vi tenke oss akkurat som vi vil. Og det synes jeg vi skal gjøre ^_^


Med det sier jeg god natt, drøm søtt og treffes i morgen ^_^

Kommentarer