6. desember 2015

Gledelig 2. søndag i advent! Nå er det ikke lenge igjen til julaften! Bare to søndager igjen, så er ventetiden over ^_^

 Siden det var søndag og advent, ble det kakao til frokosten. Jeg synes dette bildet ble så fint! Klare fine farger, nydelige mummi-kopper. En herlig start på dagen!

I dag var det TKs tur til å åpne kalenderen. Der fant han en treskje. Heldiggrisen ^_^
Jeg har vært på juleverksted i dag sammen med venner. Jeg glemte å ta på kalendernålen min og jeg ser veldig oppgitt ut på bildet, men det varte bare et sekund. Ute skinte sola, inne kunne man høre julemusikk, lukte gløgg og julekaker og lage ting med hendene.

Før jeg dro på juleverksted spurte jeg TK om jeg ikke kunne få låne den nye grautsleiva hans, for vi skulle spise risgrøt på juleverkstedet, men han sa nei. Også snakket han litt om salt, men jeg hørte ikke etter for jeg var mer opptatt av sukker.
Jeg syntes forresten det var moro med nynorsk risengrynsgraut ^_^

På juleverkstedet fikk vi laget masse!

Blant annet filtet vi.
 Vi bakte serinakaker.
 Lagde enkel sjokoladekonfekt.
Og brettet og dekorerte små gaveesker.
Jeg ble veldig fornøyd med gaveeskene mine!

Det er gøy å lage ting sammen med andre!

Formen var fortsatt ikke helt på topp, men jeg var i godt selskap. Vi var 5 stykker, og bare en av oss var forkjølelsesfri. Det ble litt slitsomt med sånn en lang dag, men samtidig gjør det ikke noe for det var så hyggelig. Jeg har savnet å ha juleverksted, så det var ekstra trivelig å bli invitert og få være med ^_^

Da jeg kom hjem på kvelden hadde det skjedd ting på stua!

 Bakerst i rommet ser dere tv-bordet vi kjøpte i går. Vi er veldig fornøyd. Det passer perfekt! Og i kosekroken hadde TK fått montert hyller til LP-samlingen sin. Det ble også veldig fint. Platespilleren fylte rommet med musikk da jeg kom hjem og TK var en meget lykkelig mann ^_^

Vi spiste middag og så repriser av Asbjørns julekalender. Så snakket jeg med Lillesøster på Skype i to timer. Konklusjonen ble at vi gleder oss til å feire jul sammen!

Også må jeg bare fortelle hva jeg sa til henne! Jeg ble helt satt ut av meg selv! Har jeg blitt sånn, tenkte jeg, ødelagt av sosiale medier?!

"Det har vært veldig hyggelig å prate, men nå må jeg nesten legge på for jeg skal blogge, også må vi tenne adventslys sånn at jeg kan ta bilde av det."

"Sånn at jeg kan ta bilde av det."
"Ta bilde av det."
"Bilde av det."


Nei, nei, nei. Jeg tok det tilbake. Også sa vi hade. Og TK tente lys fordi det er noe vi bruker å gjøre hver advent fordi vi synes det er koselig. 


Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.

Og med Inger Hagerups fine adventsord avslutter jeg for i kveld. Jeg har hatt en strålende dag og ser frem til en ny dag i morgen. Håper alle har hatt en fin helg og er klar for en ny uke med nye muligheter for hverdagsfest ^_^

Kommentarer