19. desember 2015 ^_^

I dag skulle jeg som vanlig rekke å gjøre alt! Absolutt alt! Rydde og vaske og få den perfekte leiligheten, pakke inn alle gaver, kjøpe inn siste rest av gaver, levere gaver, skrive ferdig julekort og så slappe av med en god film til kvelds. Som vanlig ristet TK på hodet over min manglende forståelse av tid og som vanlig har jeg ikke vært i nærheten av å gjøre "alt".

Som vanlig drømmer jeg om å ha alt klart i god tid før jeg reiser på juleferie, sånn at jeg og TK bare kan kose oss med julefilmer, serier, spill og moro hver kveld. Som vanlig ligger jeg langt etter skjema og jeg reiser tirsdag kveld. Det betyr at jeg må klare å gjøre absolutt ALT som må gjøres i morgen, før klokken 18, så får jeg og TK i hvert fall en kveld med julefilm denne desemberen! Det går helt sikkert fint ^_^

Det er litt vanskelig å få helt taket på julestemningen når det virker som om dagene bare forsvinner uten at du kommer i nærheten å få orden på alt som skulle vært ordnet. Men i dag, mens jeg pakket inn julegaver for harde livet, gløttet jeg ut av vinduer og så dompaper! DET er sjelden jeg ser!

De var ikke så lett å ta bilde av, men om man vet hvor de er så kan man se dem på bilde nummer tre. De drev og fløy rundt nede ved bekken. Julepakker og dompaper, det er jul ^_^

Jeg tok også et bilde av julestjerna jeg fikk i går!
Også benytter jeg anledningen til å vise hvordan plantene i dette hjemmet har det sånn ellers.

Jeg fikk vite om noen jeg kjenner som skal til hjembygda i jula så jeg spurte om de kunne ta med noen julegaver siden jeg skal reise med fly, så jeg gjorde klar så mange gaver som jeg fikk nedi en bag. På det øverste bildet er gavene jeg får av TK i år ^_^
Hva kan det være mon tro???????
Jeg er veldig glad for at noen av gavene kunne kjøres, så vet jeg at jeg får plass til alt på flyet! Forhåpentligvis, har ikke begynt å pakke ennå ^_^

 Sånn så himmelen ut da vi kjørte av gårde. Vi dro en tur innom Oslo for å kjøpe siste rest av gaver. Der så det sånn ut:
Vi prøvde ikke Pariserhjulet. Og vi kjøpte ikke nisseluer. Vi sprang sikksakk mellom alle menneskene. Oslo sentrum så nært jul er ikke min favoritt. Men når man får stoppet litt opp er det så mye å se så det blir litt gøy likevel. Tenk å ha en så lang nisselue, nesten like lang som en selv!

Det var min tur å åpne kalenderen i dag, det må jeg ikke glemme å dele. Jeg fikk strykemerker ^_^
Veldig søte! Kanskje jeg kan bruke dem som dekorasjon på en veske? Eller et skjørt?

Etter at vi hadde kommet hjem og spist middag ryddet vi litt på gangen. Man må bare velge seg et hjørne og starte der.

Jeg er veldig fornøyd med å se så mye gulv!

Men mens jeg nå så på det gulvet og TK ordnet med skapet, så la jeg merke til noe jeg ikke har merket meg før.

Dere skjønner, jeg og TK kjøpte bolig for første gang nå i september og jeg legger stadig vekk merke til noe nytt jeg ikke la merke til på visning. Hvorfor så jeg ikke det? De som har bygd denne kåken har gjort så mange rare valg. Det vises at det skulle bygges kjapt, gæli og billig. Men jeg forstår det som at det er ganske vanlig og så langt er det bare estetiske, eller mangel på estetiske, løsninger som har meldt seg. Bank i bordet! For eksempel er det noe rart med gulvlistene inni garderoben og dørstokken inn til soverommet. Sånt man legger merke til etterhvert. Men som man tenker at på neste visning, da skal jeg se etter sånne ting.

Det jeg la merke til i dag... Ja, jeg måtte le.
 Døra inn til badet er montert opp ned!

Virkelig!

Hvorfor, jeg spør igjen, hvorfor har jeg ikke lagt merke til det før nå!

Antakelig fordi det har vært så rotete på gulvet ^_^

Og med det tar jeg kvelden. I morgen skal jeg jo gjøre alt. Pakke inn resten av julegavene, rydde og vaske og gjøre stua til et julevidunder sånn at TK kan kose seg alene hjemme uten å tenke på rot, og jeg skal vaske klær, pakke koffert, skrive julekort, skrive en kontrakt og svare på kurspåmeldinger for husflidslaget, blogge, kose meg med kakao og julefilm.

Tror jeg må stå opp klokken 5. I hvert fall før klokken 9!

Så nå skal jeg skynde meg og pusse tennene. Så skal jeg sove som en


 Jeg håper alle har hatt en fortreffelig og julete lørdag, ute eller inne eller begge deler.

Nå er det bare 5 dager til julaften ^_^

Kommentarer