5. desember 2015 ^_^

Tjolahopp tjolahei!

 
I dag har ikke formen vært så verst. Litt redusert. Fæl tørrhoste. Ellers bra. Jeg har hatt god appetitt og selv om jeg har gjort ting sakte, så har jeg gjort litt. Blant annet var det min tur til å åpne kalender!

 
 Hårklyper! Nå blir jeg riktig så søt ^_^

Og vet dere, på et mirakuløst vis, i løpet av natta, ja, jeg vet ikke hvem som kunne ha gjort det... Julenissen kanskje? Da vi sto opp så plutselig stua vår sånn ut:

 Det må ha gått fort for seg, for de hadde ikke hatt tid til å ta av alle prislappene!

Dessverre viste det seg, etter hvert, at det var noe galt med brillene, for etter en grundig puss så så det plutselig slik ut:
 "Easy come, easy go", som de sier.

Men begge bildene er fotografert av meg i dag, og det kan jo bare bety en ting: Jeg har vært ute på eventyr! For hva er vel ikke det mest naturlige å gjøre etter flere dager med hangling og feber?

Trodde det nok. Man drar på Ikea!
Etter både frokost og lunsj bar det avgårde til Furuset.

Og etter et par timer gikk turen hjem igjen.

Det er utrolig lettvint ^_^

Jeg og TK er samlere, vi har så mange greier. Og vi har akkurat flyttet til en mindre leilighet. Da er det klart at vi trenger mer stæsj!

Vi var flinke og klarte å la være å kjøpe undøvendigheter. Vi hadde et mål for øyet: Flere oppbevaringsmøbler. Hyller. Vi får ikke nok. Skal det bli orden så må vi ha steder å putte ting.

Når man kommer inn på Ikea, så må man gå opp en trapp for å starte på riktig sted. Vi var litt usikre på hva vi ville ha, så vi skulle gå gjennom hele Ikea og bli inspirert på veien. Den trappa... Den var tung den. Rene Mount Everest. Det første jeg gjorde da vi kom opp var å sette meg ned i en sofa. Da tok jeg bildet av den stua vi ser lenger opp. Det gikk også opp for meg at den løsningen er veldig lik den vi prøver å få til i stua vår. Sofaen midt i rommet, bokhyller og lenestol bak. Det var litt morsomt.

 Ikea er forresten litt morsomt i seg selv.
 Det finnes for eksempel så mange potensielle nye venner der! Sånn som kule Mister Brokkoli! (PS: Ikke offisielt navn).

Det finnes også mange potensielle julegaver.
 Hva med Ikea-minimøbler? Jeg synes de er så morsomme, og det er ikke tull en gang, haha ^_^

Eller kanskje "strikka" kubbelys hadde vært noe?

Eller hva med et Fejka juletre?

Hoho, man får det ikke mer moro enn man lager til sjøl ^_^

 Enkelte dager blir jeg trukket mot bestemte farger. Det kan være lilla, eller rosa... I dag var det gråblå. Alt gråblått hadde en magnetisk kraft.
Skulle ønske de hadde fler gråblå hyller....

Vi tok oss god tid. Ble jeg for sliten satt vi oss ned. Og det hjalp at vi hadde en cirka ide på hva vi var ute etter. Ikeaturen gikk veldig fint. Det var hyggelig og moro ^_^

Vel hjemme ble det taco til middag og litt nett-tv, før vi ryddet frem gulvplass.

Hva er vel mer fest enn å montere hyller en lørdagskveld? Woop woop og hæla i taket ^_^

 Vi kjøpte hyller til å ha bak sofaen, et skrivebord til kontoret og et tv-bord.

Tv-bord var det vanskeligste.

Det var så mange valg.


Og jeg må si, det ene tv-bordet var finere enn det andre. Valgets kvaler.

Hvordan har deres dag vært?

Her har prosjekt orden fremgang, formen har fremgang og i morgen skal jeg på juleverksted!

Ha en henrivende lørdagskveld videre ^_^

Kommentarer