21. desember 2015 ^_^

Nå er det bare i morgen igjen, så har jeg juleferie!

I morges fant jeg følgende i julekalenderen:
Nye sokker er min favoritt! Disse skal jeg pynte meg med i jula ^_^

Det merkes på jobb at det nærmer seg jul. Noen har tatt ferie allerede, inkludert han som henter og leverer post hver mandag, så da ble det meg. Det passet i grunnen veldig bra. Jeg synes det er fint å komme seg ut litt ^_^
Jeg prøvde å se slående vakker ut i det jeg knipset et bilde av meg selv, men ser at jeg ser mest trøtt ut. Sånn er det når man pakker inn julegaver i stedet for å sove om natta!

Litt rosa på himmelen var det også i dag, og fugler i trærne. Grønn jul er det spådd her på Østlandet. Mamma ga meg værprognosene for Sør-Helgeland og det hørtes ikke noe bedre ut. Det hørtes verre ut, for det høljer visst ned. Jeg spurte hva jeg burde pakke av klær og fikk som svar at det var ikke vits i å prøve å pakke etter været, for da ville kofferten bli full og vel så det. Veldig greit. Da tar jeg med alle finkjolene og prinsessekjolene og lar regnhyret bli igjen hjemme ^_^

Etter jobb i dag ryddet vi på spisestuen også. Vi lagde en pappeskekrok som vi kan ordne etter jul. Vi ble også veldig fornøyd med magnetene på sikringsskapet. En hyggelig gang gjør en blid dagen lang. 

På kvelden fikk vi besøk av foreldrene til TK. De fikk æren av å være våre første inviterte gjester og de første til å se hvordan det blir her etterhvert. De syntes det var veldig oss ^_^

Svigerfar syntes det var litt tomt på veggene og det er klart, vi har jo ikke fått opp gardiner en gang. For gardiner skal vi ha. Nå har vi fått en ide om hvordan vi vil ha det på veggen bak tv'n, også får vi se hvordan det blir med de andre veggene etterhvert ^_^
Vi serverte litt julebakst og kaffe i mummikopper. Og vi fikk hver vår røde Iittala-skål i innflyttingsgave! Hurra ^_^

Sånn her ble det seende ut med det samme gjestene våre hadde dratt:
TK benket seg med Mario Cart og jeg kastet klær utover gulvet som en villmann! Det viste seg at jeg ble fort lei av å se ganggulvet og måtte gjøre noe med det fort!

Eller så er det sånn jeg pakker koffert. Det kan også hende ^_^

Det var veldig kjekt at jeg hentet post på jobben i dag, for da fikk jeg endelig sendt avgårde de julekortene jeg har skrevet, og en pakke også. Hvis jeg er heldig kommer det frem til jul. Jeg har fortsatt et par julekort som ikke er skrevet, men jeg tenker at det kan være hyggelig med romjulskort også ^_^

Her er frimerkene jeg brukte:

 Jeg liker Postens frimerketjeneste hvor man kan bruke egne bilder på frimerkene. I år brukte jeg et utdrag fra en av mine gamle tegneseriestriper. Det er fortsatt for ille at det er så lenge siden jeg har tegnet altså! Mon tro om Strikkedama er klar for en gjenopplivning? Klar for nye julestriper?

Her er stripen i sin helhet.

En oppfordring om å finne sin egen julestemning, hva ellers ^_^

I morgen reiser jeg nordover. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg rekker av blogging, men noe blir det, om så bare ett bilde.

Gleder meg til å blogge fra regnvåte nord ^_^
Hva gleder du deg til?

Kommentarer