14. desember 2015 ^_^

God kveld denne flotte mandagen i desember ^_^

Jeg snakket med mamma for litt siden, og nordpå har de snø, nordlys og stjerneskudd. Det er bare å drømme seg bort! 

I dag ble det ingen kalender på morgenen. TK fikk migrene ved sengetid i går, så han har ligget i sengen hele dagen.
 Først etter en sen middag ble dagens skuff i kalenderen åpnet! Men for en åpning! Vel verdt å vente på ^_^
 Bak luke 14 skjulte det seg en overraskelsespose med Star Wars micromachines, og micromachines, viste det seg, synes TK er kjempegøy! Suksess!

Jeg hadde det også kjempegøy, for jeg fant en ny funksjon på snapchat som jeg ikke har oppdaget før nå ^_^
 Man må ha den nyeste oppdateringen, også gjør man seg klar til å ta en selfie, men istedet for å ta bildet så holder man fingeren på ansiktet som dermed blir målt og så dukker det opp en del nye alternativer. Der har du timer med underholdning liggende foran deg! Minutter mener jeg. Men for noen minutter!

Om jeg vil ha timer med underholdning trenger jeg bare å gå til strikkekurven min og trekke frem et tilfeldig prosjekt. Jeg snublet over dette bildet mens jeg lette etter bilder jeg kunne bruke i markedsføringen av vårens kurs i Vestby husflidslag.
 
 Bildet er hentet fra instagify.com som sikkert igjen har tatt bildet fra et eller annet sted. Det er en strikkekoffert for barn. Om man kjøper en sånn pappkoffert, så kan det vel ikke være så vanskelig å lage en sånn plate i lokket selv? Jeg synes kofferten er kjempesøt!

Det hadde vært perfekt på tur!

Strikketøy har jeg nemlig nok av. Her er noen bilder av uferdige prosjekter som ligger og roper etter meg. Så høyt de kan! Likevel hører jeg dem ikke.

I rekkefølge så ser vi her på en cirka halvferdig kjole, en brøkdel av et skjørt, noe glitrende oransj i en garnkurv som er et påbegynt sjal, en mønstrete cardigan til TK, Arne og Carlos julekuler samt en lue som har ligget i veska mi i månedsvis.

Julekulene er for så vidt nesten ferdige, men de må jo fylles da. Kanskje neste år? Har vi trua? 
Jeg håper jeg får strikket litt i jula og jeg håper jeg får strikket masse til neste år!

Når jeg tenker over det tror jeg jeg har en halvferdig nisselue liggende et sted også....

Nyttårsforsett til neste år: Lag ferdig det du starter på! Det er i det minste lov å drømme ^_^


Kommentarer