20. desember 2015 ^_^

Det er bare fire skuffer igjen i kalenderen! Så fort dagene går! I dag var det TK sin tur til å åpne kalender ^_^

Minimaleskrin! Jeg synes den er så søt!!!
TK sin reaksjon: "Vil du jeg skal male!?"
Haha!
Svaret er ja ^_^

Ellers er det kanskje mange som er spente på hvor mye jeg fikk gjort av alt det jeg skulle gjøre i dag? Jeg var veldig spent i morges, og nå vet jeg det. Jeg synes selv jeg fikk gjort ganske mye, selv om jeg ikke har tid til å sove før jeg reiser hjem ^_^

Jeg har bakt brød, ryddet en del, pakket inn noen gaver og sett en julefilm. Ja, vi rakk til og med å kjøre innom senteret og kjøpe Nillebriller til TK!
Det blir fort slitsomt med linser når man ikke er vant til å bruke det. Et billig reservepar kan være kjekt å ha, særlig nå før de etterlengtede ordentlige brillene er klare.

Nå et par før og etter-bilder. Jeg var ikke så flink til å ta bilde fra samme vinkel, men jah, det går så fint så.
Og bare så det er sagt, flaggene har ikke fått en plass å være ennå. Jeg har vanligvis ikke flaggene liggende framme på denne måten ^_^

Stua begynner å ligne på et hjem! Det er fantastisk! Det som blir kontor/hobbyrom er en annen historie. Foreløpig er det der alt rotet havner. Og det blir neppe noe før og etterbilde før februar.

Oppholdsrommet vårt blir som en kvadrat delt inn i fire seksjoner. Kjøkkenkroken. Spisestuekroken. TV-stue og underholdningshjørnet, med bøker og musikk.

Jeg tok et førbilde fra spisestua også.

 Det finnes ikke noe etterbilde, det ser fortsatt slik ut.

Jeg deler heller et ekstra bilde fra der det ble bra.

 Organisering i hyller kommer til slutt, så der blir det nok endringer. Møbelplasseringen er vi veldig fornøyd med. Kvadratiske, eller tilnærmet kvadratiske rom, er så vanskelig å jobbe med. Synes jeg.

Og siden det er en juleblogg deler jeg enda noen bilder, for vi tok oss tid til å sette frem litt mer julepynt også ^_^
 Det ble så fint med trær på tv-bordet!

Og så er jeg jo så ekstra fornøyd med juletreet vi har i år. I dag fikk vi slengt på litt glitter også ^_^
 Fortalte jeg det at jeg hadde ei innom her som hjalp meg med å vaske vegger før vi flyttet inn? Jeg og TK skulle male tak og vegg. Også så jeg og hjelperen min på en krok i taket. Jeg sa at jeg tror vi bare lar den være der, så slipper vi å tette hullet. Hun sa: "Kommer dere noen gang til å bruke den kroken?". Implisitt sa hun: "Fjern den!". Lenge leve latskapen! Den kroken er så kjekk ^_^

Nå når det begynner å bli så fint kan jeg reise på juleferie med god samvittighet. Det er aldri gøy å reise når hjemmet ikke ser ut. I hvert fall ikke når man etterlater noen i rotet helt alene.

Det som gjenstår er litt mer rydding (les spisestue) og pakking. Både innpakking av julegaver og pakking av koffert.

Jeg har pakket inn litt.

 Men ikke TK sin gave! Det må jeg fikse. Gaver jeg tar med kan jeg pakke inn hjemme hos Mamma og Pappa. TK sin gave.... Nei, det må jeg gjøre her ^_^

I stedet for å pakke dem inn i kveld tok vi oss tid til pizza og en julefilm. Det går ikke an å bare stresse rundt, man må ta seg noen pauser. Det var kjempekoselig ^_^
 Vi hadde ikke sett White Christmas før. Den var koselig ^_^

Har dere hatt en fin helg?
Jeg håper alle koser seg og klarer å vifte vekk stress. På samme måte som man må lage sin egen julestemning, så må man rydde bort stress og prioritere kosen. Stina har talt ^_^

Nå må jeg bestemme meg for om jeg skal gå rett til sengs, eller om jeg skal pakke inn et par gaver først. Vi fant en nisselue i juleesken som jeg lurte på om jeg skulle ha på på jobb i morgen, men så kom det en hummer og klep meg over nesen så da må jeg lete frem reinsdyrhornene i stedet!

Sånn kan det gå, man vet aldri hva dagene bringer. Det kan være hummer.

Og humring.

Humring er fint.

Ha en humrende natt og mandag! ^_^


Kommentarer