2. desember 2015 ^_^

Hurra, i dag er det 2. desember!

Det første som skjedde var at TK fikk åpne sin luke i kalenderen. Eller... Først måtte han vente veldig lenge for jeg var ikke så flink til å stå opp. Men etter det fant han intet mindre enn en hel fargeleggingsbok i mummiskuffen, og inni der igjen var det en svært hyggelig robot! Hva kan vel gå galt på en dag som denne?
 Nå kan det virke som at jeg legger opp til at det skjedde noe galt. For eksempel at vi hadde glemt å ta opp brød fra fryseren sånn at frokosten kun bestod av to tørre knekkebrød med ost...

Eller at jeg ikke følte meg så bra og valgte å ta en paracet til frokostdessert?


Men det gjør ikke noe. Det er ikke noe i veien med tørre knekkebrød! Jeg er glad i knekkebrød og jeg foretrekker dem tørre. Brunosten er ikke så tørr da. Synes jeg kan høre Lillesøster grynte borti kroken her: "Du og dein der tørrmatn din..." Hihi...

Paraceten skyldte jeg ned med appelsinjuice. Nam nam ^_^


Hei! Her er jeg! Ikke helt i slag, med snørrfilla i hånd og rennende øyne (og nese).

Greit å få det overstått sier jeg!

Og forresten, på vei til jobb i dag glitret det ikke i frost på bakken! Bare se!

Snø!
Det var ikke mange millimeterne, men det var fint. Det regnet bort igjen, men der og da hadde jeg en fin tur til jobb i vinterlandskapet. Forbi Vestby stasjon og forbi forlatte sommersandaler. Sånn skal det være. Det er jo tid for vintersko!

Og levende lys!
I dag var det min tur å åpne kalendergave på jobb!


Det er jo så hyggelig å pynte med levende lys på vinterstid, så det passet veldig fint. Lys lager fest og stemning ^_^

Jeg er veldig glad for at vi har kalender på jobb. Jeg synes det er så fint, samlende og sosialt. Min første desemberblogg hadde jobbkalenderen som rød tråd. Da jobbet jeg i barnehage, vi var to ansatte, og vi hengte opp gaver i garderobeskapet som vi åpnet opp hver vår dag mens ungene lå og sov. Det var i 2011. Jeg blir nok aldri å glemme skapkalenderen! (Den het forresten Odd Willy, så vet dere det også).

Men tilbake til hvor fælt jeg har hatt det i dag. Huffameg. Så fælt atte. Jeg orket ikke lage meg middag en gang. Knekkebrød til middag!


En grad varmere enn jeg bruker å være var jeg også. Så jeg ringte mamma. Det er jo gjerne det man gjør. I hvert fall jeg. Hun var på julegaveshopping og syntes ikke det slag synd i meg. Snufs.

"Ring tilbake når feberen er over 38. "

Hørt sånn.

Så jeg pakket veska med det høyst nødvendige. Strikkesaker, kakao og dopapir. Mamma ville ikke trøste meg, så da ble det styremøte med Vestby husflidslag i stedet ^_^


Da jeg kom hjem hadde jeg mindre dopapir og over 38 i feber. Men nå får mamma bare ha det så godt med alle julegavene hun har kjøpt til meg. Jeg skriver blogg jeg! Også lyver jeg litt, for mamma var ikke så streng i telefonen som jeg sa... Men hun syntes ikke "feberen" min var noe å skryte av da. Og det gjør vel i grunn ikke jeg heller, når sant skal være sagt ^_^

Nå nærmer det seg sengetid med stormskritt (og det skal bli så deilig), men før jeg avslutter og pusser tennene må jeg bare få takke for alle de hyggelige tilbakemeldingene jeg fikk på bloggen i går! Det gjorde meg så glad ^_^

Også er det jo sånn at til og med snørrete dager kan ha innslag av fest! Så hyggelig er det med desember!



Da sier denne lille snørrapen god natt også ses vi i morgen!

^_^

AaAaAtsjoooo!


Kommentarer