8. desember 2015 ^_^

Se så flink jeg er i dag! Sosiale medier! Se her! Se hva jeg har gjort!

Jeg har bakt to bittesmå brød! ^_^
Bildet viser brødene før steking. De står i ovnen i skrivende øyeblikk.

Jeg tenkte også at jeg skulle legge ut et bilde av hvor kjedelig jeg syntes det var, for tro meg, jeg har gjort gøyere ting i dag, men så kom jeg på at det ikke er i tråd med den positive tonen jeg har bestemt meg for at denne bloggen skal ha, så i stedet klistrer jeg på et glis og sier at i morgen skal jeg lage 20 brød til fordi det er så gøy å bake!

Uff å nei... Der løy jeg. Igjen.... For i morgen skal jeg shoppe julegaver! Hurra ^_^

TK shoppet flere julegaver i dag, og jammen fikk jeg ikke en bygave i dag også!

Truser!
Og det er ikke fordi jeg har gått tom for rent undertøy altså. Jeg vasker klær hele tiden! Og om ikke hele tiden så vasker jeg i hvert fall en maskin i dag.

Av og til skulle man nesten tro at å vaske klær var synonymt med å ta med en kurv ned til bekken og finne seg et par gode steiner å slå tøyet med.. (Er det flere som ser for seg Askepott nå?)

I dag har jeg også prøvd å få litt oversikt over julegavene jeg har kjøpt. Jeg tror det bare er TK igjen, og han skal jeg handle til i morgen.
De to øverste bildene er årets gave til vår niese. Hun får en gaveeske med litt småstæsj. Pannebånd, fargeleggingsbok, stempler, sjablonger, armbånd. Nederst til venstre pakker TK inn gave til sin julevenn på jobb. Der TK jobber har de hemmelig nissevenn. De som melder seg på trekker hver sin person som de gir adventsgaver til frem til jul, og de som vil avslører seg helt på slutten. Veldig koselig! Spesielt hvis man får en så god nisse som TK ^_^

Flåklypakalenderen er til min mormor, og julekortfargeleggingsboken er til meg!

På jobben i dag ble det også delt julegleder. En ny gave ble åpnet under kaffepausen kl 14, og i lunsjen sto det en godterikurv i kantina fra Fagforbundet ^_^
Og apropos kalendergaver! I dag var det TK sin tur til å åpne. Og i dag fikk han en veldig rar gave.... Men jeg klarte ikke dy meg for den var så søt!
Så nå gjenstår det å se om TK setter seg ned og broderer på denne treplaten da! Nei, nå må jeg bruke en emoji! Jeg velger årets nyord:

 
Det er lett å le, men hvem vet! Om han i det minste begynner på den så kan jeg gjøre den ferdig om han ikke gidder. Eller kanskje han får blod på tann? Også må jeg bare få understreke at det var reven jeg falt for å ville gi bort, jeg prøver ikke å lure TK til å like å brodere. Helt sant!

Ser dere forresten at pakken heter "DIY Broderisæt"? DIY (Do it yourself). Jeg trodde det lå litt i betegnelsen "broderisett" at dette var noe man gjorde selv, men det er klart, tar man med "DIY" så er det ikke noe å tvile på. Du må faktisk brodere helt selv!

Jeg liker å brodere. Jeg holder for tiden på med en juleduk. Kanskje jeg viser den frem litt senere i uka. Den blir nok ikke ferdig før til neste år. Det skal være dompaper på den ^_^
 
Jeg har så langt ikke sett noen dompaper i år. Kaier derimot. Det bor det mange av i Vestby. Ingen fugler på dette bildet, men sånn så det ut ute da jeg gikk fra jobb i dag. Snøen lar fortsatt vente på seg og det er vått gråvær, men folk har pyntet med lys og det er så hyggelig! Her har de montert lys i en flaggstang så det ser ut som et tre når det er mørkt ^_^

Stemning!

 Hvordan er julestemningen der dere er?

Og er dere ferdig med julevasken og julebaksten?

Jeg er kjempegodt i gang, som dere ser!

Nå skal jeg spise litt kveldsmat (nystekt brød) før jeg henger opp mitt tøy, sent en tirsdags aften. Og takk igjen for så mange fine tilbakemeldinger! Det er gøy å skrive når man vet at det finnes folk som leser det og setter pris på det! Synes det er gøy, til og med! Det får meg også til å få lyst til å ta opp tråden i tegneserien min igjen. Positive tilbakemeldinger er gull verdt! Tusen takk ^_^


Kommentarer