9. desember 2015 ^_^

Stakkars TK har blitt brilleløs. De møtte en innebandyball også ville de ikke være mer. Det visste vi ingenting i morges da vi åpnet kalender. I dag var det min tur og bak det sideliggende nitallet var det....
 
 Nisseklyper! Skal si seg klypesamlingen vokser ^_^

Resten av dagen var planlagt slik: Jobb, møte i Oslo, julegaveshopping.

På vei til jobb la jeg merke til et juletre jeg ikke hadde lagt merke til før. Dere ser det på første bilde, helt ytterst oppe på siloen!
 Også måtte jeg ta bilde av fugletreet ^_^

Jobbdagen ble kort som sagt, siden jeg skulle på møte i Norsk Arkivråd som har lokaler hos Byarkivet i Oslo. Jeg toget dit og jeg gikk fra stasjonen opp til Byarkivet, så på måker, folk og street art. På møtet serverte de pepperkaker ^_^
 Her er litt av gatekunsten jeg gikk forbi. Det var sol og vanskelig å ta gode bilder, men man skal ikke klage på sola så det var telefonen sin feil! Jeg liker hun som ligger og smiler i natten ^_^
Jeg har ei venninne som jobber på Byarkivet så jeg fikk hilse på henne også. Det var veldig koselig ^_^

Men jeg skulle julegaveshoppe. Det var vanskelig. Jeg fant ingenting jeg hadde lyst til å gi bort. Jeg så litt småsaker som jeg fikk lyst på selv, men det er ikke det samme som gave til TK!
 Jeg likte de papiralvene/englene så godt... Og Blafrematboksen. Jeg var kjempeflink og kjøpte ikke noe av det! Det var virkelig kjedelig å ikke finne noe til TK da. Det betyr bare at jeg må prøve igjen. Det positive var at før jeg rakk å begynne å grue meg til ny Oslotur tekstet jeg med en annen venninne som lurte på om jeg skulle til Oslo før jul, og det kunne jeg svare ja på, så da blir det Oslodate og nytt julegaveshoppingsforsøk i neste uke ^_^
 På min ferd gjennom Oslo sentrum gikk jeg forbi julemarkedet på Youngstorget og Oslo S-juletreet var også på plass. Det er koselig med julemarked ^_^

Noe annet som er koselig er Forlaget Oktobers instagramkalenderkonkurranse. I går prøvde jeg å ta et bilde som var mer i tråd med de andre vinnerne så langt. Litt sånn interiørbloggaktig, med plasserte objekter fotografert ovenfra og ned. Pluss et sitat fra boken. Det hadde nemlig mange av de andre vinnerne lagt ved. Gårsdagens tema var å finne en bok som gir reiselyst. 

Jeg la ut følgende bilde:

Jeg elsker Erlend Loes bøker om Kurt. Fisken er den aller første. Gitt ut i 1994. Truckfører Kurt finner en kjempediger fisk på kaia hvor han jobber og han får ta den med hjem. Familien finner så ut at de har mat for lange tider fremover så da kan de jo ta ferie. Og det gjør de. De pakker trucken og legger ut på reise. Til kaldere strøk og til varmere strøk. 

Anbefales!

PS: Jeg vant!

Hurra ^_^

Kommentarer

  1. Gratulerer med konkuranseseieren, en verdig vinner^_^

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-D Nå er jeg veldig spent på premien :-D

      Slett

Legg inn en kommentar