13. desember 2015 ^_^

Svart senker natten seg,
men snart blir det lysere tider igjen. Imens får vi ta det som det er, tenne lys inne og kose seg som best en kan!

For eksempel med å åpne adventskalender.

Har dere hatt en fin Lucia?

Det er ikke snø her, men frost. Jeg liker å lage snølykter, og det passer godt på Lucia-dagen. Om man ikke har snø, og det er frost, kan man også fryse vann til islykter, enten i bøtter eller i ballonger. Jeg har aldri prøvd.

Det kan se så fint ut som dette:

 Bildet er hentet fra bloggen Moseplassen, og hun har visst også en video av hvordan det gjøres ^_^

Men ingen lykter her altså. I skrivende stund har vi faktisk ikke tent adventslys heller. I dag for lengsel, håp og glede. Det blir samtidig med kveldsmaten etterpå ^_^

Jeg tror kveldsmaten blir ganske lik frokosten.
 Det er bare Lucia en gang i året. Da må det spises lussekatter!

Etter frokost spiste vi kirsebær til dessert. Sånn marsipanfrukt som jeg vant i går ^_^
Luksussøndag ^_^

Ute var trærne og gresset dekket av rimfrost, og solen skinte.
 Jeg har sett bilder fra hjembygda i dag, og der har det snødd. Men rimfrost har også sine sjarm og sin stemning ^_^

Jeg må dessverre innrømme at vi ikke har vært ute for å få med oss mest mulig dagslys. I stedet har vi vært inne og ryddet og pakket ut av esker. Vi var en liten tur på kjøpesenteret, som hadde søndagsåpent, for å kjøpe noe småtterier på butikken.

 Samtidig sjekket vi utvalget i briller, siden TK har ødelagt sine, og etter litt prøving fant han til slutt et par han ble fornøyd med. Da blir det nye briller etter hvert!

 Vi har tømt kjempemange esker, men fortsatt er det en god del igjen og ikke ble det noe særlig ryddigere heller. Men eskene minker, det blir litt mer gulvplass og det er bra.

Her er utsikten min akkurat nå:

 Det er bare å stå på, så blir det kanskje orden til jul ^_^

Til slutt i kveld vil jeg gjerne dele videre et bilde som TK delte med meg tidligere i dag.

 Så søt en pus!

Håper alle har hatt en nydelig helg og at uka som kommer blir like bra ^_^

Hva skal dere gjøre i morgen?

Kommentarer