Noen septemberord :-)




Nå kommer høsten! 


Og med høsten kommer alle fargene. Bladene på trærne, klærne i butikken, inspirasjonen på papiret, den klare luften, de våte dagene, de fine lesekveldene og så videre og videre. Jeg liker høsten. Og jeg liker bursdager. Det er mange som har bursdag i september.

Mammaen min har bursdag i september.

Mannen min har bursdag i september.

Bestemoren min har bursdag i september.

Mammaen min har bursdag i dag!

Hva annet er passende enn å feire hele september igjennom? Feire høsten. Feire fargene. Feire de en er glad i. Feire livet. Feire kreativiteten. Feire med bøker, musikk, tusjer og fargeblyanter, med kake, med kakao, ullpledd, tøfler, varme hveteposer, med pannekaker og blåbær, stekte grønnsaker, lange og korte promenader, med stille øyeblikk. Feire alene. Feire med de en er glad i.

Man kan feire en liten ting hver dag. Eller flere små. Eller en stor. Eller mange store. I dag feirer jeg for september. Jeg feirer for mamma. Senere skal jeg og TK i selskap for å feire vår niese som har begynt på skolen.


I anledning min mammas bursdag, publiserer jeg et gammelt Strikkedama-bilde eksklusivt her på bloggen. Det kan hende jeg blir å bruke det en gang, men foreløbig finnes det kun her, på min blogg, 1. september 2012.

Gratulerer med dagen!

















Jeg håper du koser deg:-)
Og feirer :-)

Jeg håper alle feirer!

Jeg håper alle feirer med allsang!
(Ingen tvang, jeg er ikke så glad i allsang jeg heller, men det passet bra som en overgang til dagens og månedens dikt).



*Host og *hark*

Nå synger vi :-)



/: Å, var jeg en sangfugl som fuglen på kvist :/
/: jeg vet hva jeg gjorde hver morgen for visst. :/

/: Jeg lærte meg sanger med triller og slag:/
/: og sang så for mor min hver eneste dag :/

/: Å, var jeg en fisk i det skinnende hav :/
/: jeg hentet fra bunnen meg perler og rav :/

/: Jeg ravet beholdt nok, men sikkert jeg vet :/
/: at perlene mor min fikk smykke seg med :/

/: Å, var jeg en skredder med synål og saks :/
/: så gikk jeg med nålen til arbeidet straks :/

/: Og klær jeg meg sydde av ull og av lin :/
/: men mor min jeg gav dem av silke så fin :/ 

Tekst: R. Reineck
Melodi: J.R. Weber



Takk alle sammen, det ble nydelig:-D Neste gang prøver vi å synge samtidig ;-)





God høstfeiring til alle :-)

























Kalenderarket er snudd, og det flotte bildet av Tove Jansson inspirerer til mange flere promenader i september. Jeg gleder meg :-)

Kommentarer

  1. For et flott høstinnlegg! :D Høstfeiring! <3
    hilsen
    TK

    SvarSlett

Legg inn en kommentar