En fin juli 2023 - Teleskop

Jeg fylte 40 år tidligere i år. Planen var å gi meg selv et teleskop i bursdagspresang. Pappa bidro, og for ikke så lenge siden kom teleskopet i posten, bestilt fra Natur og fritid. 


Det viste seg at okularet, det jeg må kikke gjennom for å se noe, hadde en flekk på innsiden. Jeg fikk tilsendt et nytt som jeg hentet i går og nå ble alt så mye bedre!

Min plan for teleskopet er selvfølgelig å se på fugl. Ikke på naboene.


Jeg prøvde å ta bilde gjennom teleskopet. Det var alt for vanskelig. Dette var det beste jeg klarte. Det satt en skjære på lyktestolpen før jeg testet å ta bilde. Den var så klar og fin. Jeg har ikke helt fått dreisen på det ennå, men jeg håper jo at teleskopet skal være med på å løfte fuglekikkingen til nye høyder!

Og apropos fuglekikking. I år,på livestream på NRK, så kan dere følge med på fiskeørnparet Herr og Fru Rauer.


Jeg kikket innom i dag og fikk se den ene ungen som har klekket. Det er fortsatt to egg igjen.

Og så må jeg bare dele et bilde fra verandaen, av min hage nummer to!


Den nevnte jeg ikke i går. Det går jo an å lage et lite hageparadis her også.

Ellers har jeg og Tore Kristian ryddet litt i klær i dag. Og jeg har tegnet litt på et strikkemønster som jeg har puslet med en liten stund.


Tore Kristian har ferie, mens jeg har fortsatt tre arbeidsdager igjen. Jeg gleder meg til å se på fugler og til å teststrikke mønsteret mitt!

Håper du også har hatt en fin søndag!






Kommentarer