En fin juli 2023 - Sofa

I dag startet jeg på jobb igjen og sommeferien er over for denne gang. Fordelen med å komme tilbake på jobb på en torsdag er at det er så godt som helg igjen! Jeg hadde en myk start med en rolig dag på jobb. Vi spiste lunsj ute på Coffee shop. Sånn luksus!

Den siste ferieuka brukte jeg stort sett på å spille. Jeg klarte ikke å finne roen og grublet og tenkte alt for mye. Så da ble det spilling for det fikk meg til å tenke på andre ting. I går dro vi på kino. Det var jo min siste feriedag tross alt. Vi så Barbie. Det føltes som om alle de andre publikummerne hadde pyntet seg med rosa. Jeg følte meg litt utenfor i min grå kjole helt til jeg la merke til at jeg hadde rosa blomster på skjerfet mitt. Og så hadde jeg rosa drops også.

Filmen ble ikke en fulltreffer for meg, men den hadde sine øyeblikk og jeg koste meg.

Ellers har vi kjøpt oss sofa! Det er ikke verst. Vi var ute på shopping på tirsdagen. Vi besøkte tre forskjellige møbelbutikker og brukte laaaang tid. Etter de første sofaene ble vi så sultne at vi dro på kjøpesenter og spiste lunsj. Med kake. Det var koselig.

Vi så en sofa vi likte veldig godt på Bohus. En stund trodde jeg at det kom til å bli den. Den var god å sitte i og størrelsen var fin. Akkurat passe til en person.

Neida, det er selvfølgelig den lyse sofaen øverst i bildet, men vi hadde det gøy med å prøve litt andre ting også. 

Da jeg trodde sofajakten var over, at den første var den beste, så fant vi en litt mindre sofa på Møbelringen som var like god å sitte i og litt billigere. Det at den var litt mindre var også veldig bra, for da vet vi at den kommer til å passe. Den andre kunne ha blitt litt for stor.

Det vises ikke så godt på bildet, men stoffet er litt grønnaktig. Vi lekte oss med å snu putene for å se hva vi likte best. De hadde den ikke på lager så vi må vente til midten av september før vi får den. Frem til da så fortsetter vi å bruke den gamle i det jeg kaller kjellerstuen vår. Vi gleder oss til å få den!

Helt til slutt vil jeg dele noen flere bilder fra tirsdagens utflukt til Moss.

Vi så McGyver! Og vi parkerte snute mot snute med en bil som var helt lik vår. Og ved en feil kjørte vi inn i Gubbeskogveien, som vi syntes var et fantastisk gatenavn. Ikke nok med det, det lå en barnehage i nærheten som het Gubbeskogen! Morsomt.

Jeg regner med at det blir minst ett blogginnlegg til før juli er over. I helgen skal det nemlig feires bursdag! Tjoho!

Kommentarer