En fin juli 2023 - Kjøkken

 Jeg sto ikke opp før langt på dag. Igjen. Vi spiste og så på Uglehuset på Disney +. Mens jeg var nordpå ble jeg spurt om hva jeg skulle gjøre når jeg kom hjem igjen. Jeg svarte at jeg skulle rydde. Jeg har ikke så lyst til å bruke resten av ferien på å rydde og pakke ut, men jeg har ikke lyst til å bo i et rotehus heller. I dag tenkte vi å konsentrere oss om kjøkkenet, men jeg ble vrang og ville ikke gjøre noenting. Så da ble det sånn. Ute regnet det litt, og på en måte så regnet det litt inne også.

Men etter å ha gjort ingenting en stund motet jeg meg opp og gikk inn på kjøkkenet. Vi fortsatte jobben med å rydde i skuffer og skap. Jeg ble motløs flere ganger, men vi kom oss videre. Etter en spisepause fant vi ut at vi skulle montere kjøkkenbordet vi kjøpte på Ikea. Vi fikk det samtidig som hyllene på starten av ferien.

Bordet har seks skuffer og det gikk som på rullebånd. Vi var gode. Og resultatet ble bra.

Vi har fortsatt litt igjen på kjøkkenet, ting som ikke har fått en fast plass, men det ordner vi i morgen. I kveld ble det Animal Crossing og film, i morgen har jeg kanskje lyst til å gjøre noe mer kreativt. Vi får se! Jeg trengte å se at det er mulig å få bort rot og at det kan bli koselig. Det gir motivasjon til å fortsette ryddingen.

Kommentarer