En fin juli 2023 - 3 dager, 3 turer

 Planen var å blogge hver eneste dag i juli, men av forskjellige grunner ble det ikke sånn. I stedet får jeg blogge litt OM hver eneste dag i juli. Jeg starter med dagen i dag som var siste dag i Velfjord for denne gang. Dagene gikk, som vanlig, alt for fort. 

Det ble en tidlig start på dagen med pakking av kofferter og eggerøre til frokost, før vi besøkte bestemor. Pappa hentet oss der og kjørte oss til flyplassen. Det er alltid like rart, hvor fort det går an å reise. Et øyeblikk går jeg ute i Hommelstø og plutselig sitter jeg hjemme i Vestby og spiller Animal Crossing.

Jeg skrev tidligere at værmeldingen lovte oss masse regn mens TK var på besøk, men sånn ble det heldigvis ikke. Det regnet litt forleden, men i går skinte solen og vi gikk en nydelig tur rundt flyplassen og Klubben i Brønnøysund.

Vi så etter fugler, selvfølgelig, men så flest sauer. Noen var så frekke at de snudde rompa til da jeg skulle ta bilde.

Vi så en del fugler også, blant annet rødstrupe, rødvingetrost, gråsisik, fiskemåker, gråmåker, terner, tjeld med mer. Det var gøy. Enda gøyere var det å se en fugl ingen av oss hadde sett før. En teist! Lillesøster fikk tatt et bilde.

Den dukket masse og lette etter mat. Jeg kunne se den svømme under vannet.

Det spøkte litt for turen og vi var slett ikke sikker på om det ble noe av. Natten i forveien hadde jeg sånn forskrekkelig mageknip med kaldsvette, ørhet, prikking i armer og bein og jeg vet ikke hva. Det var forferdelig. Jeg sov på sofaen for å være i nærheten av badet.

Det var på grunn av magen at jeg ikke blogget på tirsdag. I går var det siste kveld hjemme, så vi satt og spilte Indiana Jones til langt på natt i stedet. Det var koselig. Kvelden før spilte vi Trivial Pursuit, frem til jeg ble dårlig. Det var også koselig. Heldigvis ble jeg bra nok igjen til å gå tur og jeg er så glad for at vi fikk gått den turen.

Vi gikk tur på tirsdagen også. Da gikk vi til Brusjøen og tilbake. Vi ble borte så lenge at Pappa begynte å bli bekymret.

Det var en gråere tur enn den i går, med litt regn innimellom. Vi så så mye spennende! Tiden bare fløy. Vi så traner. Fire stykker til sammen!

Og vi sto lenge og så på ørret som prøvde å komme seg opp en liten foss.

Det så så vondt ut når de hoppet og det ikke gikk.

Vi så også en rugde som fløy over oss. Vi har nok sett rugder før alle sammen, men dette er første gangen vi kunne si at nå har vi sett en rugde. Det var stas!

Det ble ingen bilder av rugden, men jeg knipset bilder av mye annet på veien.

Det var en veldig fin tur.

Som jeg sa innledningsvis, så gikk disse dagene alt for fort. Det som var ekstra godt med å være nordpå, var å være så langt unna alle forpliktelsene. Jeg fikk slappet av, jeg strikket, jeg leste, vi så på fugler og bare eksisterte i den vakre naturen. Men ferien er ikke over selv om jeg er tilbake i Vestby. Jeg har fortsatt en uke igjen. Hurra!

Kommentarer