En fin jul 2023 - Innedag

 I dag har det regnet! Jeg lå lenge før jeg sto opp. Vi har overnattet hos lillebror. Det ble pizza til frokost mens vi snakket om gårsdagens opplevelser. Ute regnet det. Perfekt vær for strikking, TV og soving. Men vi måtte en tur ut.

Denne utsikten så vi på vei til bussen. Og på bussholdeplassen var det en måke. Vi så egentlig en del måkebarn i Brønnøysund og det er fint!

Det var bare oss fire, det vil si mamma, lillesøster, lillebror og meg, som var med bussen. Alle satt og duppet litt. Ute var det grått og disig over Velfjorden.

Vanligvis, når man kommer hjem med bussen, så må vi gå 500 meter, mange av dem i oppoverbakke, for å komme helt hjem. Men det er det fine med bygda. Sjåføren var ferdig med ruta og skulle kjøre forbi huset vårt på vei hjem til seg selv, så da fikk vi skyss helt til døra! Det er luksus det.

Hjemme ventet middag og så ble det avslapning resten av kvelden. Jeg strikket, noen løste kryssord, noen sov litt og de fleste av oss så film. Barna i huset så Bullet Train, og etter det så så jeg, pappa og lillebror Blade II.

Vi så den første Blade-filmen her om dagen. Den vet jeg at jeg så en gang i min ungdom, men Blade II husker jeg ikke. Jeg likte den bedre enn eneren. Den hadde bedre effekter. Og Blade var kul.

Det tar av og til litt tid før feriefølelsen setter seg i kroppen. I dag kjentes som en ekte feriedag. Jeg skulle ønske det kunne vare. Hva med tre måneder ferie i stedet for tre uker?

PS: Kleggbittene fra her om dagen har begynt å klø. Kløe på leggene, det er sommer det!

Kommentarer