7. Lese et julehefte eller to - Jul 2020

Julehefter er en morsom tradisjon, men selv om jeg både liker jul og hefter, så må jeg innrømme at jeg er ikke så flink til å faktisk ta meg tid til å lese julehefter. Men i kveld har jeg lest.

Jeg har lest årets Donald-julehefte. Knut Nærum og Tormod Løkling står bak manus, og fantastiske Arild Midthun står får tegningene. Han tegner så pent! Fargene er nydelige, tegningene er detaljrike. Det er en fryd. Og i selve historien er det vinter og jul, og Donald er ikke bare håpløs. Det er en kjempefin historie. 

Jeg skal lese den igjen og ta meg ekstra god tid til tegningene litt senere. Når jeg ser bedre.

Jeg har vært skikkelig plaget med regnbuehinnebetennelse i høst. Medisinkurene tar ikke knekken på den. Den fortsetter å komme tilbake. Så i dag startet jeg på runde tre med atropin og spersadex. Atropin utvider pupillen og gjør det litt vanskelig å fokusere. Skikkelig plagsomt hele greiene. Men alle gode ting er tre, sies det, så denne gangen må det bare bli bra!

Rosa øye i morges, stor pupill i kveld ^_^

Uansett, med eller uten betennelse, jeg anbefaler Jul i Gruffenberg på det sterkeste!

Løp og kjøp og støtt det norske tegneseriemarkedet. Det er en fin juleglede ^_^

 

Kanskje jeg rekker et hefte til før jeg går og legger meg...

^_^

Kommentarer