2. Åpne en luke i adventskalenderen - Jul 2020

Både i dag og i går startet vi dagen med å høre på julemusikk, åpne kalender og drikke kakao til frokosten. Det er veldig koselig. Og selv om følelsen ikke varer hele dagen, så kjenner jeg faktisk litt juleglede der og da. Dagens aktivitet fra julegledelisten er også en aktivitet som skal gjøres hver dag frem til julaften.

 

Jeg og Tore Kristian bruker å ha en pakkekalender og ofte en ekstra kalender ved siden av. Jeg liker konseptet med å få små overraskelser hver dag. Det er så fint å ha noe å glede seg til! I stedet for å kjøpe ting til pakkekalenderen i fjor, bestemte vi oss for å heller tegne til hverandre. Vi likte det så godt at vi gjør det samme i år. Vi har tegnet 12 tegninger hver. Hver dag får en av oss en tegneoverraskelse, og den andre får en bit med Dumle. Det er herlig!

Men på julaften er det slutt. Kanskje vi må utvide kalenderen sånn at den varer et par dager ekstra? Til den 26. desember i det minste? Det hadde vært noe. Julebloggen er jo også en kalender. Kanskje den varer noen dager ekstra i år? Vi får se!

Her er tegningene vi har fått så langt:


Den første desember fikk jeg tegning. Tore Kristian har tegnet Mabel fra animasjonsserien "Gravity Falls". Vi ser den på Disney +. Det er gøy! Og Mabel er veldig livsglad og søt. Et veldig godt valg og en veldig fin tegning!

I dag fikk Tore Kristian en tegning av Stitch fra Disney-filmen "Lilo og Stitch". Stitch er glad og nysgjerrig. Jeg synes det var et fint valg til den første tegningen fra meg ^_^

Bruker du å ha kalender? Eller lager du kanskje til noen andre? Jeg synes det er veldig koselig å gi bort kalendere. Jeg hadde noen ideer, men rakk det ikke i år. Kanskje til neste år!

Om du ikke har en kalender ennå, så er det ikke for sent å kjøpe appelsin og nellikspiker ^_^

Kommentarer