15. Lukte på julen - Jul 2020

Det hendte at de solgte vafler på samfunnshuset de dagene bassenget var åpent. Og av og til fikk jeg og lillesøster hver vår vaffelplate etter svømming. Den dag i dag får jeg lyst på vafler når jeg kjenner lukten av klor.

Jeg har egentlig ikke så mange lukter som jeg forbinder med jul. Klementiner kanskje. Og kanel. Krydder. Men jeg tenkte likevel at jeg skulle prøve å lokke fram julestemningen med litt lukt.


Jeg kjøpte kanelstang, stjerneanis og appelsin. Appelsinen tørket jeg i stekeovnen. Noen får stemning av å tørke appelsinskiver. Det gjorde ikke jeg, men mest sannsynlig fordi jeg ikke har noen minner knyttet til det. Ikke luktet det så mye heller. Men dekorativt ble det!



Det lukter ikke så mye før du kommer nært, men da lukter det godt og spennende. Kanskje det lukter litt jul? Det ble uansett pent å se på ^_^

Har du noen lukter du forbinder med jul?

Kommentarer