10. Smake på juledrikker - Jul 2020

 Mange har som juletradisjon å smake på forskjellig juleøl sammen med venner. Tidligere i høst leste jeg en bok om norske juletradisjoner, og det manglet ikke på anledninger for å ta seg en tår. I "Amalies jul" lærte jeg av nissefar at juleølet var svært viktig.

Jeg blir lett fascinert av fine etiketter, og kjøper stadig fine flasker med spennende øl. Det er bare det at jeg aldri kommer så langt at jeg faktisk smaker på dem. Oftere og oftere havner det i kjøkkenvasken i stedet.

Derfor var dagens plan å smake på litt annet enn akkurat øl. Julete. Julekaffe. Julebrus. Gløgg. Julmust. Jeg har julete. Jeg har julekaffe. Jeg har til og med julebrus. Men så kom vi så sent hjem i dag...

Da ble det til at vi ordnet favorittvinterdrikken min i stedet. Med noe ekstra oppi.




Mmmmmm... Kakao ^_^

Men, jeg har sagt jeg skal smake på juledrikker, og det skal jeg. Det blir bare litt annerledes enn jeg først hadde tenkt. I morgen blir det julete. Og på lørdag drister jeg meg kanskje til å smake på julekaffe. Sånn får det bli. Kanskje jeg finner litt annen spennede drikke også!

Hva liker du å drikke til jul?

Kommentarer