4. Kose meg med julehåndarbeid - Jul 2020

Det er ikke alltid så lett å få satt av tid til håndarbeid. Det er så mye annet som skal fikses. Det er fort gjort at desember blir en måned med stress, kjas og mas. Sånn vil jeg ikke ha det. Og da trenger jeg ikke det. Derfor passet jeg på å få med håndarbeid på aktivitetslisten min. Jeg har så mye fint julehåndarbeid som venter. Både store og små prosjekter. Jeg har flere broderier blant annet. Deriblant en juleduk jeg har puslet med i åresvis, og som snart er ferdig.

De som kjenner meg, blir nok ikke overrasket over at jeg har lagt juleduken til side. Igjen. Jeg bare elsker å starte på nye prosjekter. Dermed blir det mange uferdige prosjekter liggene rundt omkring. I kurver og hyller. Eller i søte kofferter, som denne vinterboksen jeg fikk av Tore Kristian i fjor.

Oppi denne lille kofferten, har jeg lagt et lite prosjekt. (Jeg har også en litt større, og der ligger det en genser som Tore Kristian tålmodig venter på).

Før jeg kom så langt at jeg kunne sette meg ned og strikke, så var jeg og Tore Kristian på kjøpesenteret. På vei hjem klarte jeg å miste den lille tøyposen min, der jeg har bankkortet lett tilgjengelig. Jeg trodde tøyposen lå i en annen veske, så jeg ante ikke at den var borte. En vennlig sjel hadde funnet den utenfor senteret og levert den inne, og jeg er så glad for at Narvesen ringte meg sånn at jeg kan hente den på mandag!

Tore Kristian leste for meg mens jeg strikket. Det er alltid like koselig. Nå leser han i Hollowpox; the hunt for Morrigan Crow. Det er tredje boka i en serie som skal bli mye lengre, håper vi. For det er veldig bra så langt.

For de som lurer på hva jeg strikker, så kan jeg fortelle at det er votter. For andre året på rad prøver jeg å komme i mål med "Jorids julekalender". Det er årets strikkekalender i Facebook-gruppa til Jorid Linvik, kjent for sine fine mønster. Gruppa heter "Jorid Linvik design". Årets votter har julerosen som motiv, sier Jorid. Jeg er ikke så godt bevandret i blomstenes verden, men hvis hun sier det så er det nok sant! Og vottene kommer til å bli fine de!

Jeg henger litt etter, for det er bare en mønsterdel som mangler og det er en tommel. Jeg strikker fortsatt på del to mens de fleste andre har gjort seg ferdig med del fire. Del fem, som er den siste, blir publisert natt til mandag. Jaja. Jeg skal nok bli ferdig til slutt ^_^

Ellers våknet innbyggerne i Vestby til snø i dag. Jeg tok på meg joggesko og åpnet ytterdøra tidlig i morges. Jeg lukket døra like fort og byttet til vintersko.

Har du noen julehåndarbeidsprosjekter på gang? Eller noe annet hobbyprosjekt?

Og er du glad i snø?

Kommentarer