13. Tenne lys og spise lussekatter - Jul 2020

For noen dager siden fikk vi en ny stekeovn og det var så frustrerende å finne ut at vi ikke fikk til å få ut alt inventaret. Vi ville jo ikke ødelegge den. Nå har vi vært og sjekket utstillingsmodellen på butikken og fått hjelp fra leverandørens kundeservice. Vi har slått oss til ro med at det er rå makt som gjelder, og så går det seg til etter hvert. Og det var enda godt, for i dag skulle jeg bake lussekatter!


Jeg brukte en oppskrift fra bloggen Det søte liv, og det ble helt perfekt! Tore Kristian husket heldigvis at vi trengte safran. Bollene ble så luftige og gode. Vi droppet rosiner, selv om det egentlig hører til, men vi piller dem bare av likevel. Jeg hadde litt perlesukker på noen av dem.


Jeg tenner sjelden lys. Jeg kommer ikke på det. Men siden det er Lucia, så tente vi et ekstra lys i tillegg til adventsstaken. Det er jo så koselig.


Vi tente altså lys, spiste bolle, drakk kakao, og det var fint å bare ta seg en stille pause sammen.

Adventslysene brenner som vanlig for lengsel, håp og glede denne tredje søndagen i advent ^_^


Kommentarer