16. Synge en julesang - Jul 2020

 Musikk gir stemning. All slags stemning. Også julestemning. Derfor føler jeg meg litt rar. Jeg er jo glad i julen, men jeg er ikke så glad i å høre på julemusikk. Jeg skrur ikke på juleradiokanalen, jeg oppsøker ikke lyden av jul. Jeg har prøvd å lage meg en spilleliste på Spotify med julemusikk. Det fungerer greit i små doser. For å være helt ærlig, så synes jeg julemusikk er best på forsamlingshuset. Som allsang på juletrefesten (en gang i året). Så i stedet for å sette meg ned og høre på julemusikk, så bestemte jeg meg for å synge selv. Med den stemmen jeg har.

Først måtte jeg velge sang. Jeg tenkte på "Det lyser i stille grender", for det høres så fint ut med "tindrande ljos". Men jo mer jeg tenkte, dess vanskeligere ble det. Så kom jeg på at jeg har sangkort, og da ble det hele så mye enklere.

Jeg lukket øynene og trakk en tilfeldig sang. Jeg filmet ikke seansen, så da er det bare å bruke fantasien. Syng gjerne med! Jeg teller til tre! En, to, tre!

"Nå tennes tusen julelys". Jeg og Tore Kristian sang den alene først, og så fikk vi Hanne Krogh til å hjelpe oss. Det ble så fint så!

Det ga ikke umiddelbar stemning, men jeg skal ikke avskrive det helt. Jeg får fortsette å småsynge litt og nynne når det passer seg.

Ellers så jeg dette julegavetipset i dag:


Om ikke annet så er omslaget fint ^_^ 

Kommentarer