Søndagsstreken 26.08

For å feire at Animeaften endelig har startet opp igjen, har jeg bestemt meg for at ukens søndagsstrek skal være en japansk, animert kortfilm. Personlig synes jeg den er krevende og forvirrende, men samtidig fascinerende og godt utført. Historien er basert på en av Franz Kafkas korte fortellinger, "En landsens lege" fra 1920. Filmen er laget av Koji Yamamura i 2007.

Noe av det som fascinerer meg med denne kortfilmen, og alt annet jeg har sett av Koji Yamamura, er bruken av streker. De er levende og lekne, sarte og grove og alltid i bevegelse.

Nyt filmen. Nyt strekene :-)






Jammen ta snublet ikke jeg og TK over noen streker ute på dagens lille promenade også :-D Det var en glad og fornøyd stubbekrakk! Jeg ga han et eple, derfor ser han ekstra glad ut ;-) 
3294 skritt ^_^

Kommentarer