August :-)

Så spennende august er i år! Så ny og frisk :-)

Det er herlig. Det er en forandringens tid. Stinas store hamskifte. Eller lille. Men et skifte like fullt. Til høyre sitter Mummimamma og pryder kalenderen vår. Kanskje det er rips hun plukker. Jeg skal snart ut og plukke pensumbøker! Jeg har bydd min arbeidsplass farvel og møter snart Høgskolen med et nervøst og gledefullt hallo :-D

Det blir en ny type hverdag og forhåpentligvis en ny type energi. En ny type mat. Nytt godteri. Ny datamaskin? Nye mennesker og nye muligheter. Et nytt liv for bloggen også, håper jeg. I det minste har jeg planlagt noen nye elementer, og de iverksettes i dag. Det første er innføringen av "Månedens ord", som jeg håper å få lagt ut den første dagen i hver måned, og det andre er "Dagens lille promenade" som vil bestå av et bilde og noen få ord om dagens spasertur. Det igjen vil føre til nye turer og et nytt blikk; hva skal jeg vise frem på bloggen i dag? Og det er det viktigste nye: innstillingen. Den skal jeg klamre meg fast til resten av august og i september også, hurra :-D


Jeg må innrømme at akkurat nå er jeg så glad så glad! Så glad i august og alle mulighetene jeg ser rundt meg. Alt fra bugnende ripskurver på markedet (kan en ripsbusk overleve på en smal balkong fem etasjer opp i lufta?) til gratiskonserter og spennende kinopremierer. Uansett hva som skjer, er jeg sikker på at årets august har noe helt annet å by på. Fordi jeg er klar for det og fordi jeg vil det. Det blir andre boller fra nå av. 
Jeg er på frifot! :-D


Månedens ord:

*Trommevirvel*
Fra TKs fantastiske bok På frifot av Einar Økland, presenterer jeg diktet "Andre boller"! Versego' :-)



 :-D

PS: Oddvar Torsheim har en morsom strek :-)





*********************************************************************************
^_^ Dagens lille promenade ^_^
*********************************************************************************

Turen startet hjemme og tok veien til Torshovparken og langs noen gater jeg ikke har gått i før. Jeg er litt svak for bygninger med mange kroker og gjerne tårn, og måtte bare ta bilde av dette bygget :-)
TK holdt meg med selskap og da vi var vel hjemme igjen hadde skrittelleren min talt 4714 skritt.


Jeg skal prominere igjen i morgen :-)

Kommentarer