Hva tenker du når jeg sier Djeco?

Bursdager? Puslespill? Magneter? Ingenting? Eller kanskje du klapper i hendene og sier hurra? Klappetiklapp og tre ganger tre :-)

Når jeg hører ordet Djeco tenker jeg som oftest i bilder. Jeg ser gjerne for meg en rekke forskjellige motiver. Alt fra grasiøse ballerinaer til blomster og dyr. Så tenker jeg på klistermerker. Og etter det tenker jeg på yndlingsklistermerkene mine ^_^

Så fine!


Djeco er et fransk selskap som lager barneleker og spill. De samarbeider tett med sine illustratører og designere, og det er nettopp illustrasjonene jeg har falt for. Hvert design har noe eget, men samtidig noe Djeco over seg. Strekene er kjempefine og varierte, formene like så, og i tillegg får man den flotte fargebruken som balanserer det hele perfekt. Når jeg kjøper Djeco-produkter til meg selv, blir det gjerne klistermerker :-)

Og det er vel ikke rart, så fine som de er :-)

 Jeg er også veldig glad i magnetene som jeg fikk i julekalenderen min i fjor, en om dagen. De pynter virkelig opp kjøleskapet :-D 


Min aller nyeste investering er et fat fra Djecos nye porselenserie :-)


Jeg har kjøpt mesteparten av mine ting på Sprell, men har merket meg at stadig flere Djeco-produkter har begynt å dukke opp andre steder, for eksempel hos Tanum bokhandel. Det er produkter ment på barn, men jeg tror nok mange voksne har glede av de også. Om de ikke shopper til seg selv finnes det gjerne et barn eller to i nærmeste omkrets man har muligheten til å glede (se gårsdagens bursdagsinnlegg). Det er en enkel måte å dele fine illustrasjoner og streker på :-)

Vil du se flere flotte streker og produkter er det bare å stikke innom Djecos interaktive nettside eller bloggen deres Discover Djeco :-)




*******************************************************************************************
^_^ Dagens lille promenade ^_^
******************************************************************************************


I dag vandret vi rundt på Sagene/Bjølsen og fant dette flotte kunstverket i Bentsegata. Det var også en gruppe grevlinger på den andre veggen. Verket er signert ZED1, som også har en egen nettside. Vår lille promenade i solskinnet kom på 3903 skritt :-)

Kommentarer