Min nye fotoramme :-D

Jeg har jobbet en god stund i barnehage, og ved sommeravslutningen i år fikk jeg og Christine hver vår gave av foreldrene. De hadde gått sammen og spleiset på et gavekort til en verdi av 700 kroner til hver av oss. Vi ble helt målløse. 

Med en så fin gave bestemte jeg meg for å kjøpe noe varig som kunne minne meg om det fine året vi hadde med barna, i motsetning til noe jeg ville ha brukt og til slutt kasta. 

Jeg hadde allerede vært et par ganger innom Foto Knudsen på Storo Senteret og sett på noen bilderammer i serien Bankok. Med gavekortet i hånd var det ikke noe å lure på lenger :-D


Jeg har hverken hengt den opp eller funnet fram bildene jeg vil ha i rammen. Det å velge ut bilder er noe jeg skal kose meg med iløpet av høsten :-) Foreløbig står den godt innpakket i esken sin og venter på at jeg skal  bestemme meg for bilder og hvor den skal henge. Så langt har jeg valgt ut cirka halvparten :-)

Hurra:-D


I dag har det blitt dårlig med dokumentert promenering, derfor blir det et dikt istedet! :-D

DET ER PROMENADETID

Det er promenadetid i syrenernes skygge
blandt bier og fluer og hvepse og myg.
Under grønne parasoller de konverserer, ler,
i grupper, i møder entre quatre yeux.

Men en grevelig myg, der lider av spleen
flyver ene omkring i dyb melankoli
                                              og tørst.
"Du rouge" er grevens amour.

"Et vindpust, en strøm af odeur".
Ha hvilken rund og blød liden arm.
Quelle musique de formes et de lignes.

- Mais parbleu! Qu'est-ce que c'est?
Du rouge!
Du rouge sur le pâle albâtre!

...

O mon dieu! Je meurs!
Jaques, Jeanne! Ici!

Død og pine, hvor er comtessens vifte?

...

Av Sigbjørn Obstfelder, 1893.

Kommentarer