For et halvt år siden...

... giftet vi oss! Men det finnes ikke noe ord for halvårsjubileum. Hvis ett år er papirbryllup, så kanskje vi kan si at vi feirer pappmachebryllup i dag?

Her er ihvertfall noen av de uendelig mange bildene som ble tatt på selveste Dagen for 6 måneder siden.


Vi giftet oss på Rådhuset i Oslo klokken 15:00 den 29.02.2012. For å komme oss til seremonien kapret vi vår festvogn,som var kamuflert som buss 54 fra Kjelsås stasjon til Aker Brygge, i god tid før.


Vi var heldige med været denne vakre skuddårsdagen :-) Her står vi utenfor Rådhuset og skuer ut mot Karl Johan.


Vel inne på Rådhuset og så godt som alle våre gjester hadde enten kommet eller var like rundt hjørnet. Oppe til venstre står et annet brudefølge. Snart er det vår tur!


Til venstre ser vi min brudepike med ansvar for ringene og til høyre min forlover. Jeg la ingen føringer på klær, men begge kom i korte, lyse kjoler og sort cardigan og de var så fine å se på begge to :-D


Vanligvis holdes borgerlige vielser på Oslo Tinghus, men på grunn av omstendighetene jeg velger å ikke nevne, ble de for en periode holdt i Munchsalen på Oslo Rådhus. Her står vi med følelser som ikke kan beskrives :-) 


Ringbæreren gjorde en utmerket jobb:-) Med ringene på plass ble vi stående å se på vår notarius publicus som sa så forsiktig: "Det er lov å gratulere hverandre." ^_^


Så var vi gift!


Boblerus :-D


Etter vielsen dro hele brudefølget i samlet flokk til Hotel Continental, hvor vi hadde booket rom for natten. Vi hadde god tid før restauranten åpnet og vi hadde planlagt å høre om mulighetene for å drikke kaffe der samtidig som vi hentet romnøkkel. Enkelte i brudefølget syntes vi lignet et par fra en Agatha Christie-roman der vi sto i lobbyen :-)


Vertskapet på hotellet henviste oss til delen de kaller Dagligstuen og der ble vi tatt godt imot. De flyttet på bord og stoler for at vi skulle få sitte så nært som mulig, enda vi sa det ikke var nødvendig. Det var veldig stilfullt og koselig der, en bryllupsdag verdig :-)


Etter deilig ettermiddagstraktering dro vi til restauranten Klosteret på forskjellig vis. Noen gikk, noen kjørte bil og noen tok buss. Klosteret er kjent for sin romantiske atmosfære med levende lys og dempet, gregoriansk musikk. De hadde dekket på et nydelig bord til oss som lå privat til. Jeg likte spesielt godt dobbeltheten stedet ga bryllupsdagen vår: Vi valgte bort kirkelig bryllup, men hadde ikke noe imot å spise på Klosteret etterpå ^_^


Gavebordet vårt :-)


Jeg hadde laget enkle bordkort i samme farge som invitasjonene som vi plasserte rett etter ankomst :-) 


Så kom maten! Til forrett spiste vi andeleverterrin med pære og ingefær. Og hva skal man si.. Det var interessant. Mektig kost.


Hovedrett: Glasert lammeskank med polentakrem, sølvløk og tomat. Under hovedretten holdt brudgommens far tale :-) Etter maten åpnet vi alle gavene! Og for en jobb det var! Vi fikk så masse fint: Tusen takk til alle sammen :-D


Til dessert fikk vi Klosterets sjokoladefondant med bringebær og vaniljeis. Nydelig. Brudgommens forlover holdt tale :-)


Etter festens slutt dro jeg og TK tilbake til Hotel Continental, til vår Junior Suite, og det første jeg gjorde var å ta av meg skoene, sette meg i sofaen og vifte med tærne ;-)

Det var en fantastisk dag med en utrolig behagelig og hverdagslig, men samtidig feststemt, atmosfære. Alle hadde kost seg og jeg og TK fikk en minneverdig og ubeskrivelig vakker bryllupsdag, spesielt takket være alle gjestene, men også takket være Oslo Rådhus, Hotel Continental, Klosteret og buss 54. 

Nå ser vi fram til både papir-, sukker-, silke-, sølv- og safirbryllup :-D






591 skritt. Det var det jeg fikk vite. Men ikke la dere lure av det! For min lille sykkeltur på tv-skjermen, i grønne omgivelser og litt bylandskap, var på flere skritt enn som så. Det er bare ikke så lett å telle når man promenerer på stedet hvil ^_^

Kommentarer