Lesestoff!

Andre studiedag er ferdig og så langt er alt vel. Det eneste jeg reagerer på er alle de lange listene med anbefalt lesestoff. Side opp og side ned med pensum! Jeg ser ikke Donald nevnt et eneste sted. Det er bare arkiv ditt og arkiv datt. Jeg er sikker på at Donald har skjulte talenter innen arkiv. Lesestoffet er anbefalt at jeg lese det, har jeg inntrykk av. Og jeg som akkurat har begynt å lese bøker igjen. Etter så mange år med tegneserier og maks en roman i året, er jeg nå på årets tredje roman. Det er ikke verst!

Jeg har kost meg med Tor Åge Bringsværds Syvsoverskens dystre frokost fra 1976 som jeg leste i juni og likte veldig godt. Etter det leste jeg bok to i Philip Pullmans His Dark Materials-trilogi, The Subtle Knife. Bok én leste jeg i fjor. Den heter Northern Lights, men er i disse dager også titulert Det gyldne kompasset etter filmtittelen. Da min søster var på besøk for ikke så lenge siden fikk hun låne Northern Lights, og i tilfelle hun ville låne de andre også fikk jeg det for meg at det var best å komme i gang med lesingen. Nå koser jeg meg med tredje og siste bok The Amber Spyglass :-)
(Takk Lillesøster, for at du fikk meg til å lese mer ^_^)


Det var filmen som fikk meg til å lese bøkene, for jeg ble nysgjerrig på fortsettelsen (som antakelig ikke kommer på lerretet). De som har lest bøkene fra før ble ikke så veldig begeistret over filmatiseringen. Det skjønner jeg godt, men jeg liker den litt likevel. Og om du også liker filmen anbefaler jeg å lese boken/bøkene, for den er mye bedre og har et mer interessant og annerledes hendelsesforløp.


Men så var det denne pensumlisten da. Full av bok- og artikkeltitler, men uten en eneste roman. Hvis jeg er flittig student på dagen kan jeg vel alltids lese litt skjønnlitteratur på kvelden. Om ikke det går så har foreleser lovet oss at det er mye morsomt lesestoff på leseplanen vår, så det er vel bare å begynne å lete etter godbitene :-)

*

PS: Jeg bare visste det! Donald har hatt litt å gjøre med arkiv også ^_^


Stripe fra 1966 skisset av Al Taliaferro og tusjet av Ellis Eringer. Hentet fra http://coa.inducks.org.


*******************************************************************************************
^_^ Dagens lille promenade ^_^
******************************************************************************************


I dag gikk jeg alene fra min ringe bolig til Pilestredet. Det er lenge siden jeg har gått forbi disse trappene, men det var fint å se dem igjen. Sola skinte sterkt og visket bort all bakgrunn. I dette tilfellet synes jeg bildet ble ganske fint til tross for motlys:-)
Turen kom på overraskende 3644 skritt. Jeg er spent på om det blir like mange neste gang :-)


Kommentarer