4. desember - Juleblogg 2019

Har du en eller flere filmer du liker å se i jula?

I dag fant vi enda en tegning i adventskalenderen! Denne gangen til TK.
Tegningen viser et februarminne.
På bursdagen min så vi Alita: Battle Angel på kino. Det var ikke akkurat en julefilm, men hadde det vært det, så ville kanskje Alita sett sånn her ut?

I 2018, da jeg feiret jul et helt år, da så jeg nesten to julefilmer hver måned. Det var kjempekoselig! Så langt i år, har jeg sett en julefilm. Kun en. Den heter Annie Claus is Coming to Town. Det er ikke verdens beste film, men av en eller annen grunn så synes jeg at den er ganske søt. 

Jeg håper at jeg får muligheten til å se mange flere julefilmer nå i desember!

Jeg har til og med gått til innkjøp av et par filmer.
 A Christmas Carol har jeg sett mange ganger før, men jeg synes denne versjonen er veldig fin. Holiday Inn har jeg aldri sett før! Pagten, eller Pakten på norsk, er en serie, og jeg mener jeg også har sett Christmas Story før, om jeg ikke forveksler denne med en annen. Filmen er finsk, men det ser ut som om jeg har kjøpt en film uten finsk lydspor. Det er i så fall dumt, for jeg vil jo gjerne se den med finsk tale.

I stedet for en dubbet finsk film, så kan jeg se Rare Exports og høre den ene finske strofen etter den andre. Jeg ser den ikke hvert år, men jeg liker å se den med jevne mellomrom.
Dette bildet er fra en tidligere jul og jeg har delt det her på bloggen før. Jeg blir glad når jeg ser på det. Og jeg tror kanskje det er på tide å se Rare Exports igjen.

Den eneste filmen jeg ser hver eneste jul, er Tre nøtter til Askepott. Ellers blir det litt forskjellig fra gang til gang. I år ønsker Lillebror et gjensyn med Die Hard, for det rakk vi ikke i fjor. Jeg ønsker et gjensyn med Rare Exports og Arthur Christmas, også vil jeg gjerne se julefilmer jeg aldri har sett før.

Innimellom alle filmene, så kan jeg starte å lese tegneserien/mangaen "Battle Angel Alita" igjen, for den er det lenge siden jeg har lest, og jeg leste den ikke helt ferdig forrige gang.

^_^

Ønsker deg en strålende desemberkveld!

Kommentarer