1. desember - Juleblogg 2019

Har du en adventskalender?

Jeg og TK deler en pakkekalender og vi åpner annenhver dag. Vanligvis kjøper vi noe til hverandre, 12 ting hver. I år har vi tegnet til hverandre! Jeg er så glad for at TK også syntes det var en god ide.

Jeg åpner oddetall i år, så det var min tur i dag, den første dagen i desember. Og jeg ble så glad! Til og med gladere enn det jeg trodde jeg skulle bli.
 TK har tegnet en kjempesøt tegning av hattifnatter med julenisselue.
Er de ikke søte?

De som kjenner oss godt, vet at vi er veldig glade i Tove Janssons mummiunivers, og at vi samler litt på kopper og andre ting vi synes er gøy. For eksempel så åt jeg riskrem fra en mummiskål i går, og jeg drakk kakao fra en mummikopp til frokost i dag.
Forrige helg var vi hos svigermor og svigerfar og lagde pepperkaker. Vi hadde med oss pepperkakeformer for å lage mummihus, og det ble et hus til slutt! I helgen har vi hatt besøk av Lillesøster og Christine som pyntet huset for oss. Ble det ikke fint?

Jeg er spent på hva neste tegning blir ^_^

I tillegg til å være 1. desember, så er det også 1. søndag i advent i dag.
Vi har tent et lys for glede og jeg håper alle har hatt en gledelig helg og at resten av desember blir bra! 

Som vanlig er det viktig å huske på at ikke alt trenger å være perfekt. Hjemmet trenger ikke å se ut som om det er tatt rett ut av et interiørblad, julekakene trenger ikke å se ut som matbilder på instagram, en adventskalender trenger ikke å koste mange penger. Denne lista er lang, og jeg prøver å følge den så godt jeg kan. Jeg ønsker meg en enkel og stressfri juletid med masse kos og hygge i påvente av lysere dager. Det er så fint at desember startet på en søndag, for så langt går det bra.

Jeg ønsker alle en fin kveld videre ^_^
Fortell meg gjerne om adventskalenderen din, om du har en!

Kommentarer