15. desember - Juleblogg 2019

Ser du på julekalender i år?

 I dag har TK tegnet Hello Kitty i en nydelig rød vinterjakke. Det er så koselig med røde jakker og hvit snø. Jeg synes Hello Kitty er supersøt.
Her i Vestby har det vært vinterhvitt et par ganger, men det har regnet bort igjen. Om det blir hvitt til julaften, det vet jeg ikke. Men jeg har tro på at julen blir fin både med og uten snø!

Vi har hatt en avslappet søndag med puslespill og høytlesing.
Jeg har vært fast bestemt på at jeg skal legge puslespill denne julen. Og det fikk jeg gjort! Innimellom er 500 brikker midt i blinken. Akkurat passe for en ettermiddag.

Og så må jeg innrømme at vi har jukset litt.

Jeg liker å se julekalender på TV. I år viser de "Snøfall" på NRK, som er en kjempefin serie, men jeg har sett den før. Når det er reprise på NRK, så ser vi som regel svensk julekalender. I år synes jeg den var litt kjedelig. Men det gjorde ikke noe, for jeg hadde kjøpt meg den danske julekalenderen "Pagten" på DVD.
Jeg har hatt lyst til å se den i flere år! Serien er fra 2009 og de har vist den på NRK, men kun i dubbet versjon. Jeg ville ikke se den dubbet til norsk, så da endte jeg opp med å kjøpe den på dvd.
Og i dag har vi sett den ferdig. Alle 24 episodene. Selv om det bare er 15. desember.

Det var litt julejuks, men siden jeg reiser bort snart, så gjør det ikke noe. Og den var kjempebra! Jeg elsket den.

Det blir spennende å se NRKs nye julekalender neste år.

Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld og en hyggelig 3. søndag i advent!

Kommentarer