3. desember - Juleblogg 2019

Hvis du baker, hva liker du best å bake til jul?

 I år har jeg og TK spilt en del tv-spill sammen. Spill-serien heter Overcooked, og vi spiller to kokker som skal lage så og så mye mat før tiden går ut. I adventskalenderen i dag, var det jeg som var så heldig å få en tegning! TK har tegnet en av favorittfigurene mine fra Overcooked; en veldig blid klovnejente med kjempestore tenner!
 Er hun ikke søt?
Det var en morsom ide til en tegning! ^_^

Folk som kjenner meg, vet at jeg ikke liker å lage mat. Men det kanskje ikke alle vet, er at jeg synes det er kjempegøy å spille kokk og lage mat på en skjerm! Kanskje jeg hadde likt å lage mat i virkeligheten, hvis jeg hadde et juleforkle?
Disse fine forklærne var til salgs for en liten stund siden på den lokale bruktbutikken, Godset. Godset ligger ved Vestby stasjon. Jeg anbefaler alle å ta turen innom hvis dere noen gang er i nærheten. Det er en veldig fin butikk!

Jeg tror kanskje det må mer til enn et forkle for at jeg skal like å lage mat, men det er da en start! Forklær er veldig koselig, synes jeg. Og praktisk!

Jeg lager kanskje ikke så mye mat, men det hender at jeg baker. Det blir aldri så mye som sju sorter til jul. Noen år har det blitt null sorter. I år har jeg pyntet pepperkaker, og med hjelp fra Christine, har jeg har bakt havreflarn!
De ble så gode... Og det var så lett! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før. Jeg brukte oppskriften jeg fant på nettsiden Det søte liv. Det frister til gjentakelse.

Jeg vet ikke når jeg skal bake neste gang, eller hva jeg skal bake, men kanskje det blir hveteboller. Eller lefser. Det hadde vært gøy å fått til!

Vi treffes igjen i morgen ^_^

Kommentarer