Søndagsstreken:Viivi Kemppainen

I fjor sommer var jeg og TK en liten tur i Helsinki. Vi bodde i gangavstand fra markedssplassen, Salutorget eller Kauppatori, som det heter, og der yret det med all slags liv. Vi spiste gjerne nystekte pannekaker samtidig som vi så oss rundt blant alle souvenirstandene. "Hvorfor har vi ikke noe sånt i Oslo?!", tenkte vi høyt!

På en bodene solgte de kort og bilder som vi fant meget tiltalende. De var laget av Viivi Kemppainen. Mange av bildene var laget med blyant og bare tilsatt litt farge. Det var de jeg likte best. Jeg syntes faktisk de var så fine at jeg bare måtte ha et! Og sånn gikk det til at jeg kjøpte et julekort midt på sommeren:


Er det ikke fint? Jeg elsker det! Jeg har tenkt å sende det til noen, men så har det ikke blitt sånn ennå. Kanskje neste jul :-) For nå har jeg jo skannet det, og vi har et annet bilde, en original, hengende på veggen :-)

***********

Odd Willy hviler i dag, men kjøleskapskalenderen har veldig lyst til å vise seg fram! Her er ukens klistermerker og magneter :-D

Mandag 5.12

Tirsdag 6.12

Onsdag 7.12 

 Torsdag 8.12

Fredag 9.12 

Lørdag 10.12

Søndag 11.12 

Hurra for klistermerker og magneter!

Kommentarer