Snø!

Jeg gikk hjem fra jobb, og det snødde! Og jeg som ikke har bestilt snø før 22. desember. Det virket som om det smeltet ganske fort, men kanskje dette er starten på noe stort. Vinter, for eksempel! Jeg er som sagt ikke så glad i snø i byen, og jeg håper at snøen kan vente litt til før den legger seg. Men jeg vil at bygda skal være hvit når jeg kommer hjem :)

Jeg er ikke et vintermenneske. Jeg har for eksempel ikke gått på ski på mange, mange, mange år. Likevel må jeg innrømme at når en vinterdag er skikkelig fin, det vil si blå himmel og glitrende snø både på bakken og i trærne, da har jeg litt lyst til å ta på meg ski og ta en tur. Det skal litt til og skjer neppe oftere enn hvert tredje år. Men å dra en tur på butikken med spark, det har jeg lyst til hvert år! Det er bare så synd med all grusingen. Stein og sparkstøtting går ikke ihop!

Noen som har prøvd å kjøre med flere spark på rekke? Mamma fortalte meg at de brukte å gå sammen flere stykker, noen sto, noen satt, og de ville sette utfor en bratt bakke med flere sparker på rekke og rad, en haug med folk. Det var sikkert moro, men jeg ser bare for meg haugen med armer og bein og meier :S




***


Snø eller ikke snø. Sparkføre eller ikke sparkføre. Odd Willy er like glad!


Selv om det ikke virker sånn på bildet, så er garnet lilla altså :-)

Det er 18 dager igjen til jul!


Kommentarer

Legg inn en kommentar