Odd Willy


Det føles helt uvirkelig at det er 1. desember. Det er bare 23 dager til julaften. Men selv om det ikke virker som jul ute, heller som senhøst, så vet jeg om et helt spesielt sted. Det stedet er Odd Willys hjem ”Skapet”. Jeg liker Odd Willy. Når ikke dagen ser ut til å gå min vei, kan jeg åpne skapdøren og kikke på Odd Willy. Da smiler vi begge to. 

”Du Odd Willy”, sier jeg. ”Hva synes du om at nrk har dubbet adventsserien ”Jesus og Josefine”, etter å ha sendt den med (original) dansk tale de, ja, hva vet jeg, 5 siste åra?” Odd Willy smiler. ”Haha, ja, det har du rett i, det er bortkasta tid å tenke på barns språkforståelse når debatten heller burde vært religionspropaganda rettet mot barn (sarkasme). Men som ren underholdningsserie synes jeg "Jesus og Josefine" er bra. Kanskje fordi jeg er voksen. Jeg ser den gjerne igjen, udubbet, selv om jeg ikke er troende, bare fordi den er underholdende.” 

Odd Willy ser på meg og smiler. Vi forstår hverandre. Vi bryr oss ikke om snikk-snakk. Vi lar oss selv få lov til å like det vi liker. Men jeg må innrømme at jeg ikke kommer til å bruke energi på å få med meg ”Jul i Blåfjell” i år. Hadde det vært ”Jul i Svingen” ville jeg nok ha slått på tv’en klokken 18. Eller om det var en ny serie. Det jeg skal gjøre nå er å sjekke ut adventsserien på den svenske statskanalen: ”Tjuvarnas jul”. Den finner dere her: http://svtplay.se/t/169547/tjuvarnas_jul

Her er forresten noen bilder av Odd Willy. Tenk, han bare fortsetter å smile selv om jeg og Christine planlegger å slanke han litt hver dag! Blir man noen gang for gammel til å ha en adventskalender? 


Garderobeskapet på jobb. Bedre kjent som Odd Willys hjem "skapet".

 Odd Willy i all sin pomp og prakt.

 Er han ikke kjekk?

 Slankeprosessen er i gang :)

Fargestifter i retro-eske! :D

Kommentarer

Legg inn en kommentar