Søndagsstreken: Sven Nordqvist

Jeg har lenge vært begeistret for bøkene om Gubben og katten, eller "Pettson och Findus" som de heter originalt. Historiene er søte, og ikke minst, tegningene er flotte med alle sine detaljer og morsomheter. Bildet jeg valgte å vise fram i dag er tatt fra "Gubben og katten og nissemaskinen", eller "Tomtemaskinen". Selv om det kanskje er de mest detaljrike bildene hans som tiltrekker seg oppmerksomhet, så er de enkle bildene hans like fantastiske:



Og så til bildene jeg lovte å legge ut i går! Mens jeg ga TK en Star Wars-legokalender, så har TK ordnet en fin kjøleskapskalender til meg :-) Hver morgen henger det nye klistermerker bak en ny magnet på kjøleskapsdøren. I dag står det fire magneter på rekke og rad nederst på døren. I morgen håper jeg at en femte dukker opp, med like flotte klistermerker som jeg har fått så langt:







Kommentarer