Julemusikk

Jeg henger litt etter med juleforberedelsene i år. Først i dag fikk jeg satt stearinlys i adventsstaken min! Det er nok litt på grunn av mangelen på forståelse for at det faktisk er desember. Og mye fordi jeg ikke har klart å ta meg tid oppi alt det andre jeg har hatt å gjøre. Denne helgen tar jeg det bare med ro og lar julestemningen få lov til å bygge seg opp sakte, men sikkert. Mye er gjort om man setter på den rette musikken.

TK, min kjære, leste blogginnlegget mitt i går og kom på at han HAR sprakende julemusikk i vinylsamlingen sin! I dag gikk han bort til bunken med 7" vinylsingler og blåste støv av en gammel sak med Bing Crosby som synger "White Christmas" på den ene siden og "Silent night, holy night" på den andre. Det knitret godt;-)


I skrivende stund hører vi på John Horn's "A Dreamers Christmas" som TK kjøpte fordi Mike Patton synger på et av sporene ("The Christmas Song"). Ellers er albumet instrumentalt og veldig koselig å høre på.

***

Når det gjelder min egen samling av julemusikk, som ikke består av stort, er jeg spesielt glad i cd'en med musikk fra "Tre nøtter til Askepott". Ikke at det er faktisk julemusikk, men det er nå (heldigvis) sånn det har blitt her i landet :-)


Utenom Askepott-albumet, eier jeg en fin utgivelse av Bach's "Juleoratoriet". That's it. Jeg synes det er vanskelig å finne fine julemusikkutgivelser. Jeg skulle gjerne hatt en samling med forskjellig julemusikk, men det virker å være ekstra vanskelig å finne. Det er alltid med så mange sanger jeg ikke liker. Det enkleste er nok å sette sammen sin egen liste.

Hvilke sanger ville du ha hatt med? Er det noen sanger du ikke kan fordra?

Jeg kan si så mye som at jeg ikke ville ha tatt med "I saw Mommy kissing Santa Claus". Derimot ville jeg hatt med Rolf Just Nilsen med "Julekveld i skogen" og Odd Nordstogas "Jolevise". ^_^

***

Til slutt: Dagens Odd Willy! Jeg åpnet den på jobb i går. Morgendagens OW blir åpnet på mandag, så søndag blir dessverre Odd Willy-fri. Istedet kan vi ta en titt på kjøleskapskalenderen min:-D

Spennende!

Nå er det bare å finne en god søtmatoppskrift ;-)

Kommentarer

  1. Te neste år vel e og ha ein sånn kosele adventskalender:) Den e fekk a d når e bodd i Oslo, for lenge lenge siden, va jo ein positiv overraskelse, rokkering me pakka e jo ikke feil;)

    Kos dåkker fillete me knitrende julemusikk!

    Med julete hilsen
    fra Lillesøss:)

    SvarSlett
  2. Little drummer boy syns no e e veldi kosele:) samt o helga natt og en stjerne skinner i natt:)

    Dein her julesamlinge t se og hør va hvertfall ikke eit kupp!:P

    SvarSlett
  3. Så kosele æt dåkker kommenter på bloggen min ^_^

    Little Drummer Boy e og ein av minna favoritta!

    Har stadi vekk idea t julekalendera, men e kji så ofte e gjennomfør dæm. Men søsta, du har jo julekalender frå me i år ;-)

    SvarSlett
  4. Vanskelig å komme på noen jeg virkelig ikke ville hatt med, men jeg ville i hvert fall hatt med "Christmas Time In Hell" fra South Park-juleplata Mr. Hankey's Christmas Classics, for den synes jeg er like moro hvert år.

    Sjelden man hører nye julesanger som er bra, men Nordstogas "Jolevise" er en av mine favoritter også :)

    hilsen TK

    SvarSlett

Legg inn en kommentar