Søndagsstreken 28.10.12

Forrige lørdag tok jeg, Lillesøster og TK turen til Galleri Dobloug for å se på den nyeste utstillingen til Håkon Gullvåg, som jeg liker veldig godt. Der så jeg et bilde jeg ble helt forelska i! Det var et håndkolorert litotrykk, og som alle masseproduserte saker var det ganske billig i forhold til for eksempel et maleri. 5000 kroner kostet trykket som het "Infanta Maria Teresa". Jeg hadde så lyst til å kjøpe det! Men det var bare et eksemplar til salgs og det var allerede solgt. Vi tok tross alt turen på siste utstillingshelg og ikke første. Dessverre har jeg ikke funnet bildet på nettet, og jeg turte ikke ta bilde mens jeg var der for det var en del folk. Istedet kan vi kose oss med et maleri med samme motiv (ikke i nærheten så vakkert som trykket dog), og et maleri av Wenche Foss som forøvrig var representert med hele 11 store portretter og 6 hodestudier på 76X65 cm pluss en vegg med flere små hodestudier. 




Det er alltid gøy på Gullvåg-utstilling! Jeg håper bare at jeg får sjansen til å se det trykket igjen et eller annet sted... Da kommer det på bloggen :-D

Kommentarer